Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Biologische keten Tegut wil meer klanten lokken met discountprijzen

De Duitse handelsketen Tegut, die bekend staat om haar biologische producten, wil bij levensmiddelen in toenemende mate inzetten op discountprijzen. „De goedkope artikelen in ons assortiment zijn niet zo goed herkenbaar. Die moeten we duidelijker naar voren laten komen", zei Tegut-chef Thomas Gutberlet onlangs tegen nieuwsagentschap DPA.
 
Het biologische aandeel binnen het assortiment zal echter niet kleiner worden, benadrukte Gutberlet. Tegut behaalt één vijfde van haar omzet met biologische producten. In de rest van de Duitse levensmiddelenhandel ligt dit aandeel op slechts circa vier procent. Om meer plaats voor discountproducten te creëren, zal de keuze aan conventioneel geproduceerde levensmiddelen verkleind worden.
 
Tegut werd aan het begin van dit jaar overgenomen door de Zwitserse handelscoöperatie Migros Zürich. De coöperatie wil via Tegut vaste voet krijgen op de concurrerende Duitse markt. Tegut ging de deal met de Zwitserse handelsgigant aan om weer te kunnen groeien en uit de rode cijfers te komen.
 

 

Publicatiedatum: