Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Makro en Colruyt schakelen over op Dynamic Big MaxiCrate (BMC)

Tholen - De Belgische retailers Colruyt en Makro hebben onlangs gekozen voor de Dynamic Big MaxiCrate (BMC) van Polymer Logistics. Bij Makro, waarbij het AGF-schap wordt voorzien door Univeg, wordt de container ingezet voor de presentatie van citrus, wortelen, aardappelen en uien. Makro is maandag 31 maart gestart met deze presentatie.



"Dit zijn echte 'volumeverkopers' en die verkopen beter in bulk. Daarom worden ze ook in bulk gepresenteerd", licht Jurgen van Herp van Polymer Logistics toe. "Het voordeel van dit systeem is dat de bak een verstelbare bodem heeft. Dit resulteert in gemak op de winkelvloer en een mooie presentatie omdat het product ten allen tijde zichtbaar is. Deflexibele bodem zakt automatisch terug wanneer het personeel de productenaanvult en vice versa. De bakken werken om deze reden het best bij zwaardereproducten."



"De Dynamic Big MaxiCrate (BMC) bespaart tijd en geld in dedetailhandel en consumenten denken dat de containers volledig gevuld zijn. Ditstimuleert de verkoop op de winkelvloer. De opslag- en transportkosten wordenhiermee geminimaliseerd en ook wordt het probleem dat een product wel aanwezigis in het magazijn, maar niet op de winkelvloer, verholpen", zegt Jurgen.



Ook retailer Colruyt is overgeschakeld op deze 'one-touch' container in haar winkels. Daarnaast is de Belgische retailer gestart met crystal clear kratten. "Het voordeel van deze kratten is dat het de zichtbaarheid van het product enorm vergroot. De crystal clear kratten verstoppen het product niet, maar vestigen juist de aandacht erop en nodigen uit tot kopen", zegt Jurgen. In de afgelopen twintig jaar heeft Polymer Lotistics tal van eco-vriendelijke Retail Ready Packaging (RRP)-producten op de markt gebracht. Deze duurzame en lichte producten helpen de opslag, transport en verkoop te vereenvoudigen.



Voor meer informatie:
Polymer Logistics NV
Bolkensteeg 25
5103 AA Dongen
Tel: +31-162372291
Jurgen.VanHerp@polymerlogistics.com
www.polymerlogistics.com