Britse promotiecampagne gesteund door EU

De EU sponsort het Britse Brassica Growers Association (BGA) met 23 miljoen euro voor de promotie van agrarische producten.

Het is één van de 20 programma's die fondsen krijgen om de succesvolle campagne Love Your Greens, waarmee BGA de producten promoot.

Vorig jaar wist de BGA een sponsoring van HDC (Horticulture Development Company) voor drie jaar binnen te halen. Het extra geld wordt gebruikt om de campagne uit te breiden. In eerste instantie werd de campagne gefinancierd door leden van de BGA. Later voegde HDC zich in het rijtje sponsors en nu sluit ook de EU aan.



Het eerste jaar van de campagne loopt op zijn eind en bestond uit een website en media-aandacht. In het tweede jaar van de campagne worden onder andere duizenden zaadpakketten uitgedeeld op scholen, maatschappelijke projecten en families om kinderen te onderwijzen over de oorsprong van voedsel. Daarnaast wordt er een receptenboek voor studenten gelanceerd.

Matthew Rawson, voorzitter van de Brassica Growers Association: "We zijn erg blij met de extra fondsen van de EU, helemaal omdat we de enige Britse organisatie zijn die dit voor elkaar kreeg. Alle projecten in de agrarische en tuinbouw sectoren kunnen meedingen naar de financiering. Dus we hebben geluk gehad dat ons project is geselecteerd. De Love Your Greens campagne heeft een geweldige respons gehad en we zijn tevreden over de impact. De komende jaren willen we het project groter en beter maken."

Meer informatie:
Georgia Smith
The Little Big Voice
Tel: +44 (0) 208 338 0188
gsmith@thelittlebigvoice.com
thelittlebigvoice.com

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven