Bijna 5.500 bezoekers op AGF Detail
Exhibition Manager Raymond Siliakus is blij met het behaalde resultaat. "Als organisatie hebben we dit jaar veel energie gestoken in de uitstraling van de beurs en de activiteiten op de beursvloer en dat heeft zijn vruchten afgeworpen. De sfeer was buitengewoon goed en we hebben veel complimenten gekregen over de indeling en uitstraling van de beurs en over de nieuwe initiatieven (BioPlein, Telers' Trots en Inspiratiewinkel). Daarnaast hebben de exposanten massaal gehoor gegeven aan de oproep om meer belevenis te creëren, zo waren er veel proeverijen, beursacties en demonstraties."
Ook Mark Heemskerk, directeur van brancheorganisatie AGF Detailhandel Nederland en medeorganisator van de beurs, blikt terug op een succesvolle beurs: "AGF Detail is traditiegetrouw de ontmoetingsplaats voor de hele branche, je ontmoet en spreekt hier in 2 dagen veel branchegenoten en relaties. De beurs is wederom het levende bewijs dat AGF leeft en weer volop in ontwikkeling en beweging is."
Klik hier voor de fotoreportage
Veel nieuwe initiatieven op AGF Detail
Dat de nieuwe initiatieven een succes waren, bleek wel uit de enthousiaste deelnemers op het BioPlein. Het BioPlein is een samenwerking tussen Vroegop-Windig en Kroon Biologische verswaren en op het plein stonden maar liefst 23 leveranciers van biologische producten. Maaike Retra van Vroegop-Windig is enthousiast over de samenwerking: "Met dit BioPlein hebben we vele versspecialisten kennis laten maken met mooie, biologische producten en hebben we ze geïnformeerd over de commerciële kansen van bio. Bezoekers konden proeven, ruiken en zich laten inspireren door enthousiaste telers en leveranciers in een sfeervolle omgeving."
Naast het BioPlein konden de aanwezige bezoekers zich ook optimaal laten inspireren door de Inspiratiewinkel met veel aandacht voor smoothies, slowjuicers, verse kant-en-klaar maaltijden bijzondere dressings en het verwerken van snackfruit. In het Telers' Trots Paviljoen kregen telers van o.a. tomaten, komkommers, paprika's, aubergines, pruimen en peren, maar ook exclusieve groente en fruit de mogelijkheid om producten te presenteren met een eigen verhaal over herkomst, smaak en groei.
AGF Detail 2015
Volgend jaar vindt de 12e editie van AGF Detail plaats op dinsdag 29 en woensdag 30 september 2015.
Klik hier voor de fotoreportage