Het Duitse Aldi Süd heeft zijn nieuwe concept 'Filiale der Zukunft', of 'Winkel van de Toekomst' bekendgemaakt. De supermarktketen hoopt het concept rond 2019 uit te rollen in alle winkels.
Het concept omvat nieuwe toepassingen, zoals een koelbox met snacks en dranken, een zitgelegenheid achter de kassa, koffiezetapparaten in de winkels zelf en een toilet voor de klanten. Een nieuwe 'Drankenzone' zal ruimte aandacht schenken aan de wijnselectie van de keten, terwijl het beoogde middelpunt van de winkel de 'Verszone' zal zijn, waarin je groenten, fruit en andere levensbehoeften kunt vinden.
"Als een innovatief bedrijf willen wij graag meegaan met de tijd en onze winkels moderniseren", legde een woordvoerder van Aldi Süd uit". De winkels zullen worden voorzien van LED-verlichting, waarmee het bedrijf hoopt circa 48 miljoen kWu per jaar te besparen.


Abonneren
Vacatures
"Tweetende tuinders"
Top 5 - gisteren
- "Dat Duitsland en het Verenigd Koninkrijk in deze tijd nog oude uien hebben is nooit vertoond"
- "Met onze winterui Panther beschik je eind juni al over een kwalitatieve zaaiui waarmee je alle kanten op kunt"
- "Uienhandel en opslag maakt ons een ideale schakel tussen producent en afnemer"
- André Boot (Hazera) in het huwelijksbootje gestapt
- “Wij zien dit jaar een hoge toename van uienvliegschade"
Top 5 - afgelopen week
- 2.500 bezoekers op Open Dag CZAV/Rusthoeve
- Dripirrigatieproef (15 hectare) dit jaar gecombineerd met fertigatie
- Uit de oude doos: Jonika
- "Onze fabrieksvloer spreekt voor zich: je ziet meteen dat het hier schoon is, ondanks de grote volumes die we verwerken"
- "Ondanks recordexport is de stemming op de uienmarkt nagenoeg het hele seizoen flauw geweest"
Top 5 - afgelopen maand
- "Redelijke vraag, groot aanbod en zenuwachtige telers op uienmarkt"
- 2.500 bezoekers op Open Dag CZAV/Rusthoeve
- Dripirrigatieproef (15 hectare) dit jaar gecombineerd met fertigatie
- Uit de oude doos: Jonika
- "Onze fabrieksvloer spreekt voor zich: je ziet meteen dat het hier schoon is, ondanks de grote volumes die we verwerken"
Weer
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-07-01 Dirk van de Broek stopt met multiby-promoties
- 2022-07-01 "Van supermarkt naar supermacht"
- 2022-06-24 Fotoreportage Finse supermarkten
- 2022-05-20 Consumenten nog niet aan het koopjesjagen bij supermarkten
- 2022-04-22 Sunions in Frankrijk gelanceerd
- 2022-04-15 "Meer biodiversiteit in de conventionele groenten- en fruitteelt"
- 2022-04-15 "Nee aan landroof, multinationals, supermarktketen, grootgrondbezitters"
- 2022-04-08 Industributie: Hessing Supervers prolongeert titel beste Private Label leverancier
- 2022-04-01 CZAV doet nieuwe ledenuitkering na verkoop Agrimarkt
- 2022-03-18 Volume groenten en fruit verkocht in traditionele supermarkten vlakt af, verkoopkanalen daarbuiten groeien
- 2022-03-11 "Omzet van de totale foodmarkt 2021 stijgt slechts 1,6% naar een totaal van €58,1 miljard"
- 2022-03-11 Er is leven na faillissement Fruithofje ML
- 2022-03-04 Jumbo mikt op grote doelgroep met nationaal product
- 2022-02-18 Meer dan 1.000 boerderijwinkels op platform Lekkerder bij de Boer
- 2022-02-11 Inspiratietour langs innovatieve boerderijwinkels
- 2022-02-04 Verbetering is nodig voor effectieve duurzaamheidslabels
- 2022-01-21 "Lagere btw en dus hogere groente- en fruitconsumptie: zo simpel is het niet"
- 2022-01-21 AH zet in 2022 in op biologisch en prijsfavorieten
- 2022-01-21 AH en Jumbo pakken meer markt, aandeel Superunie daalt
- 2022-01-14 Kleine groei voor gefuseerd PLUS in 2021 (0,7%), positie online verstevigd