

Jongeren over de drempel
De groenten- en fruitconsumptie bij de jeugd houdt Annemie ook al heel lang bezig. "Het broeide al langer om in mijn winkel een soort van gezonde snoep- en snackhoek te creëren om zo meer jongeren over de drempel te krijgen. Als papa en mama zeggen: "Ik ga naar Lizzy", dan wil ik dat de kinderen opspringen uit hun zetel en zeggen: "Wacht! Ik ga mee!" Op die manier leren jongeren op regelmatige basis kennismaken met lekkere groenten en fruit en wordt het voor hen een gewoonte om langs te gaan bij de groenten- en fruit specialist. Vandaar de nieuwe verbouwing."

Nieuw product Romyo
Ze geeft aan dat de opkomende trend van yoghurt als gezond tussendoortje de doorslag heeft gegeven. "Ik zag daar meteen een hip en trendy product wat ik met lekker fruit en vers bereide toppings kon opmaken. Frozen yoghurt is dan weer heel erg in en zo is mijn nieuw product geboren, genaamd 'Romyo'. Dit is een beker met gespoten magere - maar toch romige - yoghurt en hippe, lekkere fruittoppings! Het lijkt op 'frozen' yoghurt maar dan niet bevroren. Ik heb er meteen een naam en logo laten voor ontwerpen. Het is nu volledig mijn eigen product", geeft ze trots aan. "Samen met Dik Vogelaar van Look at Fresh ben ik op zoek gegaan naar de juiste ingrediënten. Het heeft me een volledig jaar gekost om dit te ontwikkelen."

Nieuwe hoek
Romyo is een gezonde, lekkere en hippe hongerstiller. "Dit product past volledig in de nieuwe trend van eten: niet drie, maar vijf keer per dag. Het product prijkt nu in onze nieuwe hoek, inclusief een gigantisch aanbod aan gesneden fruitbekers, slaatjes, smoothies en saladebowls in een trendy stijl met echte neonverlichting. Het was een hele uitdaging en ik ben er super trots op! En vooral…de jeugd reageert met leuke reacties op facebook en Instagram. Ik voel dat mijn opzet zal slagen en dat doet deugd!"

Fijne vleeswaren voorverpakt
Ze geeft aan dat er iets anders moest wijken om deze hoek te creëren en dat werden na lang wikken en wegen de fijne vleeswaren in bediening en de traiteurtoonbank. Fijne vleeswaren worden nu voorverpakt verkocht. Dat is een hele verbetering want ik ben ervan overtuigd dat voorverpakte charcuterie veel verser is dan datgene dat al enkele (of meerdere) dagen half aangesneden in de wandkoeling ligt. Wat de traiteurafdeling betreft wordt nu alles na het bereiden onmiddellijk in eigen atelier verpakt per portie in een milieuvriendelijke verpakking. Het zal een beetje wennen zijn voor de klant, maar vroeger kochten ze ook alles per portie dus dat maakt nu geen verschil. Daarnaast krijgen ze meteen de houdbaarheidsdatum en alle ingrediënten mee op het bijhorende etiket."

Passie
Dit jaar bestaat 'Lizzy's' 30 jaar. Annemie is zeer tevreden en besluit: "Met een vernieuwd logo en een vernieuwde winkel wil ik onze klanten laten weten dat ik nog steeds met evenveel passie de zaak run en hen graag blijf verwennen in onze leuke, hippe en lekkerste groenten- en fruitwinkel van de toekomst!"
Voor meer informatie:
Lizzy's Nieuwe Oogst bvba
De Merodedreef 151
2260 Westerlo
Tel. 014/54.53.44
Fax. 014/54.24.45
info@lizzys.be
www.lizzys.be
Facebook: www.facebook.com/lizzysnieuweoogst
Instagram: www.instagram.com/lizzysnieuweoogst