Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Heftruckfabrikant Linde komt met nieuwe Lithium-ion technologie
Eind 2017 breidt heftruckfabrikant Linde haar portfolio met lithium-ion gedreven trucks uit. De verkoop van de eerste elektrische trucks met 90V Li-ion batterij is net begonnen. Deze modellen zijn aan te schaffen met een lastcapaciteit van 2, 2.5 en 3 ton. Ook de Roadster is vanaf heden te koop met lithium-ion batterij.
Technologie
In vervolg op de lancering van de kleinere varianten met een lastcapaciteit tussen de 1.4 en 1.8 ton eind 2016, heeft Linde met haar E20 tot E30 elektrische heftrucks een ander segment geopend voor de lithium-ion technologie. Stefan Prokosch, Hoofd Product Management Counterbalance Trucks bij Linde MH, is er zeker van dat de voordelen die lithium-ion technologie biedt, terug te zien zal zijn in de verkoopcijfers. "We ontvangen positieve feedback van klanten die de kleinere serie trucks met lithium-ion technologie gebruiken", zegt Prokosch. "De technologie is betrouwbaar, energie-efficiƫnt en makkelijk in gebruik. Dit komt door de constante spanning en een grotere beschikbaarheid van de vloot doordat het tussentijds laden op ieder gewenst moment mogelijk is met een lange levensduur. Bovendien is het met lithium-ion niet meer nodig de batterij te wisselen of onderhoudsmaatregelen te nemen."
Capaciteit
Er zijn twee batterijen beschikbaar. De kleinere batterij heeft een capaciteit van 24.1 kWh, de grotere batterij 60.3 kWh. De drie laders (9 kW, 17 kW en 30 kW) kunnen op beide batterijen aangesloten worden. Wanneer en vaak geladen kan worden, kan het volgens Linde efficiƫnt zijn om een kleine batterij met de grote lader te combineren. Maar wanneer de truck veel uur non-stop moet kunnen werken, kan het volgens de fabrikant ook een optie zijn om de grote batterij aan te schaffen.