Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Groentenexporteur zet zich schrap voor Brexit
De Brexit komt eraan, maar de Noord-Ierse voedselexporteur Mash Direct denkt vooruit en brengt deze maand vier nieuwe producten op de markt.
Dit is niet de enige ontwikkeling die het bedrijf ondergaat in voorbereiding op de Brexit. Het bedrijf overweegt ook om een vestiging in de EU op te richten. De nieuwste producten van het bedrijf zijn kant-en-klare maaltijden met weinig calorieën, genaamd 'nourish bowls', die verkrijgbaar zullen zijn in drie smaken die geïnspireerd zijn op verschillende wereldgerechten.
Een paar weken geleden bracht het bedrijf friet met biersmaak op de markt waarvoor bier uit de regio wordt gebruikt.
Tracy en Martins zonen Lance (31) en Jack (29) werken allebei mee in het bedrijf. Jack heeft de leiding over de marketing van Mash Direct en het uitbreiden naar nieuwe markten. Hij zei dat het met chips, zoals bij de andere producten, een uitdaging was om het gezond en glutenvrij te maken.
Jack: "We kregen altijd de vraag: 'Waarom maken jullie geen friet?' Ons bedrijfsbeleid was altijd om geen ongezonde producten te maken, dus wilden we friet maken die krokant was aan de buitenkant en licht en zacht aan de binnenkant zonder te veel vet. Met deze glutenvrije frieten met biersmaak hebben we een innovatieve frietsoort gemaakt die anders is dan de soorten die al op de markt zijn en toch binnen ons bedrijf past. Het heeft jaren geduurd om deze frieten te ontwikkelen en we zijn trots dat we zo lang gewacht hebben met ze op de markt te brengen, want we vinden ze perfect."