Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Philip Smits: Maatschap Boon kandidaat label Nature Counts

"Gigantische uitdaging voor sector om verduurzaming te communiceren"

Tholen - Algemeen directeur Philip Smits van The Greenery hield maandag een presentatie over verduurzaming van de tuinbouw. Deze presentatie vond plaats tijdens de ingebruikname van de zonne-energie installatie van Greenery-lid Boon uit Zeewolde. Volgens Smits is de duurzaamheidstrend realiteit geworden. "De potentiële doelgroep voor duurzame consumptie bedraagt 3,9 miljoen Nederlandse shoppers. Deze groep is goed voor 29,5 miljard of 54% van de totale Nederlandse bestedingen binnen het totale supermarktassortiment. Uit onderzoek blijkt dat bedrijven die investeren in duurzaamheid, gemiddeld 15% beter presteren dan hun concurrenten in de sector."



Wel ligt er volgens de Greenery-directeur nog altijd een gigantische uitdaging op communicatiegebied voor de sector. "Het begrip duurzaamheid leidt tot veel misverstanden. Consumenten laten de aankoop van duurzaam geproduceerde producten nog vaak afweten vanwege prijs en onduidelijkheid." Smits liet weten die uitdaging graag aan te gaan. "The Greenery is als geen ander bedrijf in staat om een voorloperspositie in te nemen op het gebied van verduurzaming van de AGF-keten en dat doen we dan ook!"

Klik hier om de video te bekijken van de presentatie van Philip Smits


Philip Smits en Gerda Verburg luisteren naar de plannen van Maatschap Boon

Eén van de initiatieven van The Greenery is het op duurzaamheidsgebied is het label Nature Counts dat door een onafhankelijke jury twee maal per jaar wordt toegekend aan duurzaamheidskoplopers onder de telers. Nadat in april het label werd toegekend aan vleestomatenkwekerij A + G van den Bosch, is Flevo Vers het tweede bedrijf dat kandidaat werd gesteld. In het najaar zal de jury beoordelen of zij hiervoor in aanmerking komen. "En ik ben benieuwd naar de argumenten van de jury om die niet te geven", vertelde Smits.

Klik hier om de video te bekijken van de presentatie van Philip Smits
Publicatiedatum: