"Gigantische uitdaging voor sector om verduurzaming te communiceren"
Wel ligt er volgens de Greenery-directeur nog altijd een gigantische uitdaging op communicatiegebied voor de sector. "Het begrip duurzaamheid leidt tot veel misverstanden. Consumenten laten de aankoop van duurzaam geproduceerde producten nog vaak afweten vanwege prijs en onduidelijkheid." Smits liet weten die uitdaging graag aan te gaan. "The Greenery is als geen ander bedrijf in staat om een voorloperspositie in te nemen op het gebied van verduurzaming van de AGF-keten en dat doen we dan ook!"
Klik hier om de video te bekijken van de presentatie van Philip Smits
Philip Smits en Gerda Verburg luisteren naar de plannen van Maatschap Boon
Eén van de initiatieven van The Greenery is het op duurzaamheidsgebied is het label Nature Counts dat door een onafhankelijke jury twee maal per jaar wordt toegekend aan duurzaamheidskoplopers onder de telers. Nadat in april het label werd toegekend aan vleestomatenkwekerij A + G van den Bosch, is Flevo Vers het tweede bedrijf dat kandidaat werd gesteld. In het najaar zal de jury beoordelen of zij hiervoor in aanmerking komen. "En ik ben benieuwd naar de argumenten van de jury om die niet te geven", vertelde Smits.
Klik hier om de video te bekijken van de presentatie van Philip Smits