Nieuw label onderstreept unieke kwaliteiten Nederlandse uien

Eerste Nederlandse uien gepresenteerd op Asia Fruit Logistica

Op de openingdag van de Asia Fruit Logistica, heeft de directeur van Het GroentenFruitBureau, Jack Stroeken, samen met Robbert Schuddeboom en de directeur van Asia Fruit Logistica, Gerald Lamusse, de eerste Nederlandse uien van de najaarsoogst voor Azië gepresenteerd. De Nederlandse uien hebben zeven voordelen ten opzichte van internationale alternatieven. Uien zijn het belangrijkste exportproduct van Nederland, hierin is ons land zelfs internationale marktleider. Ter onderstreping van de unieke kwaliteiten wordt een nieuwe label op de beurs geïntroduceerd.



De ui is de smaakmaker van de Nederlandse agrarische sector. Als een van de grootste uienproducenten van Europa wordt jaarlijks zo'n miljoen ton aan uien geexporteerd. Belangrijke reden voor dit succes is de vruchtbare, steenvrije en kalkrijke Nederlandse bodem en het gunstige klimaat, evenals de uitstekende logistieke mogelijkheden.

Ter ondersteping van de zeven unieke kwaliteiten van de Nederlandse agrarische 'bestseller', is het nieuwe label 'hollandproduce.NL ingevoerd:

  1. Jaarrond beschikbaar: geen enkel ander land in de wereld kan jaarrond een breed scala aan variëteiten leveren;
  2. Het beste van de natuur: De vruchtbare en kalkrijke bodem, gecombineerd met een gematigd klimaat is perfect voor de teelt van gezonde uien;
  3. Voedselveiligheid: De Nederlandse producten krijgen hoge cijfers voor de voedselveiligheid, Nederlandse telers zijn GlobalGAP-gecertificeerd, handelaren zijn HACCP-gecertificeerd. Door uitgebreide monitoring wordt de kwaliteit en veiligheid in de gehele keten gewaarborgd;
  4. Smaakvol assortiment: De Nederlandse uien staan bekend om hun stevigheid en hun smaak. Ze komen tegemoet aan de wensen en eisen van haar klanten, mede daarom is Nederland wereldwijd een toonaangevende uienexporteur;
  5. Duurzaamheid: Natuur en mensen werken samen om de uien zo duurzaam mogelijk te telen;
  6. Professionaliteit: Een hoog niveau van expertise en actieve samenwerkingen zijn de belangrijkste redenen achter het succes van de Nederlandse uien. De Nederlanders blijven streven naar vernieuwing en vooruitgang. Door middel van wetenschappelijk-, economisch-, en marktonderzoek blijven ze komen met geavanceerde manieren om de producten en productiemethoden te verbeteren;
  7. Versheid: Dankzij een efficiënt distributiesysteem, uitstekende opslagmogelijkheden en de nabijheid van wereldhavens, bereiken de verse producten in de kortst mogelijk tijd de bestemming.

Kijk voor meer informatie op www.onion.nl

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven