Winter holiday shopping in gang gezet

Met Thanksgivingsmaaltijden, die nu als kliekje in de lunchbox belanden, richten retailers zich nu op de winter holiday shoppers. Deze producten waren afgelopen week populair: zoete aardappelen, spruiten, wortelen, asperges, avocado, selderij, aardappelen, citrus, druiven, cranberries, granaatappelen en bessen. Verschillende retailers kwamen met grote geschenk- en kerstafdelingen, wat de ruimte en het overige assortiment verkleint. Daarnaast adverteerden veel retailers uitgebreid voor Thanksgiving, waardoor het aantal nieuwe advertenties deze week laag ligt. 

Het totaal aantal advertenties kwam deze week op 328.210, een daling van 23% t.o.v. de 426.792 van vorige week. Advertenties voor: fruit 164.469 (50% van alle advertenties), uien en aardappelen 36.985 (11%), groenten 119.463 (36%), kruiden 1.018 en garnering 6.275 (2%). Advertenties voor bio-producten: 38.166, wat 12% van het totaal is. 

Prijzen van de meest geadverteerde items (3.000 winkels) vergeleken met dezelfde week van vorig jaar: Belangrijke prijsstijging voor fruit: avocado's 14%, bramen 14%, Gala appelen 12%, pitloze blauwe druiven 18%. Er waren geen belangrijke verandering voor uien en aardappelen deze week. Prijsstijgingen voor groenten: baby wortelen 14%. Dalingen: spruiten -32%, broccoli -17%. Kerststerren daalden ook, met 12%.

Klik hier voor het volledige rapport 

 


Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© UienNieuws.nl 2018