Ongeveer 10% van Belgische telers gebruikt sociale media voor promotie van het bedrijf

Uit de BelgiëScanner van AgriDirect blijkt dat ongeveer 10% van de benaderde agrariërs gebruik maakt van sociale media om het bedrijf en/of producten te promoten.

Tijdens deze telefonische inventarisatie zijn Belgische agrariërs telefonisch benaderd met vragen over hun agrarische activiteiten, toekomst- en investeringsplannen.Een representatieve steekproef van ruim 900 Vlaamse en Waalse akkerbouwers, loonwerkers en rundveehouders heeft vragen beantwoord over de inzet van sociale media ten behoeve van hun bedrijf.

10% gebruikt sociale media voor promotie
Opvallend is het verschil tussen Vlaanderen en Wallonië. Voor de akkerbouwers (9,3% Wallonië, 7,6% Vlaanderen) en rundveehouders (9,9% Wallonië, 7,4% Vlaanderen) geldt dat de percentages in Wallonië hoger liggen dan in Vlaanderen. Bij de loonwerkers is dit juist precies omgekeerd (7,4% Wallonië, 10,0% Vlaanderen).

Facebook met afstand het meest populair
Met bijna 82% en 88% is Facebook in zowel Vlaanderen als Wallonië het meest gebruikte online platform om het bedrijf te promoten. Slechts een klein percentage kiest voor andere kanalen zoals Twitter of YouTube.

Bron: Agridirect


Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© UienNieuws.nl 2018