butternut, sperziebonen, uien en mango

Waitrose geeft 2% van de omzet terug aan gemeenschappen in Senegal en Gambia

Meer landbouwgemeenschappen over de hele wereld zullen direct profiteren van de aankopen van klanten dankzij de Waitrose & Partners Foundation (WPF), die vorige week werd geïntroduceerd in Senegal en Gambia.

De organisatie haalt al sinds 1995 producten uit Gambia en sinds 2010 uit Senegal. De introductie van de stichting zal betekenen dat de financiering die wordt opgebouwd door de groenten- en fruitverkoop in de winkels van Waitrose & Partners nu terug zal gaan naar de landbouwgemeenschappen waar de producten vandaan komen. De bijdragen zijn op 1 februari officieel van start gegaan.

Dit betekent dat voor ieder product met een logo van de stichting erop, waaronder butternut, sperziebonen, uien en mango, Waitrose & Partners 2% van de verkoop terug zal geven aan de landbouwgemeenschappen in Senegal en Gambia waar de producten vandaan komen.

Het geld dat wordt opgehaald zal gebruikt worden om de behoeften die door de arbeiders en hun gemeenschappen geuit zijn direct aan te pakken. Hierbij werkt WPF samen met lokale liefdadigheidsorganisaties en bewoners om initiatieven te kiezen en ondersteunen waar telers, hun families en hele gemeenschappen van profiteren.

Via open communicatie met mensen die in deze landen op het land leven, zal WPF de levenskwaliteit van hele gemeenschappen helpen verbeteren, door belangrijke ontwikkelingsprojecten te ondersteunen zoals de investering in klaslokalen en educatie, opleidingen op het gebied van telen of mogelijk zelfs het ontwikkelen van lokale radio in gemeenschappen met een hoog percentage ongeletterdheid.


Publicatiedatum:


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© UienNieuws.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven