Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Verdubbeling t.o.v. 2016

Ruim 4 op de 10 agrariërs maakt gebruik van agrarische apps

43,1% van de Nederlandse land- en tuinbouwers heeft een agrarische app op zijn smartphone of tablet geïnstalleerd. Er is de meeste interesse in apps die informatie geven over weersvoorspellingen en agrarisch nieuws.

Dit zijn de resultaten van het communicatieonderzoek dat AgriDirect afgelopen maanden heeft uitgevoerd. Ruim 800 Nederlandse land- en tuinbouwers hebben vragen over hun communicatie- en informatiegedrag beantwoord waarmee een representatieve analyse van het online communicatiegedrag van agrariërs mogelijk is geworden. Alle gegevens zijn bovendien herwogen naar de daadwerkelijke populatieverhoudingen in de markt.

Gebruik apps verdubbeld
In totaal maakt 43,1% van de agrariërs gebruik van apps. Dat is een verdubbeling ten opzichte van 2016 toen 21,2% gebruik maakte van apps. Rundveehouders en akkerbouwers maken het meest gebruik van apps (beide bijna 46%). 38,4% van de tuinders gebruikt agrarische apps. Varkens en pluimveehouders maken het minst gebruik van apps (30,5%).

Apps met weersvoorspellingen meest interessant
Land- en tuinbouwers die reeds apps gebruiken vinden apps met weersvoorspellingen het meest interessant (67,3%). Daarnaast worden apps het meest gebruikt om agrarisch nieuws te volgen (43,3%) of voor het bestellen van producten (40,7%).

Uitgebreide rapportage
Bij AgriDirect is een uitgebreide rapportage verkrijgbaar met daarin de cijfers van informatiekanalen naar de agrarische hoofdtakken, bedrijfsomvang, regio en de leeftijd van agrarische ondernemers. Verder worden de resultaten ook gepresenteerd naar vakbladen, welke agrarische beurzen recentelijk bezocht zijn, in welke mate men actief is op het gebied van social media en op welke social media men vooral actief is. Ook wordt de rol bekeken van direct mailings en de mate waarin men ontvangen informatie leest en inziet.

Publicatiedatum: