Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Aartsenfruit wordt Aartsen

Tholen - Zaterdagmiddag begon regenachtig in Breda, maar zodra Jack Aartsen samen met zijn familie de nieuwe naam van Aartsenfruit onthulde en het vernieuwde hoofdkantoor van familiebedrijf Aartsen officieel opende, brak de zon door. Alsof het zo gepland was. Dat kan natuurlijk niet, maar het zou niemand verbaasd hebben. De keuze voor de nieuwe naam, de inrichting van de hoofdvestiging en de onthulling van beide waren namelijk tot in de puntjes doordacht en volledig uitgevoerd volgens de strategie en visie van het familiebedrijf.

Bekijk de fotoreportage hier.

Nieuw hoofdkantoor
Een aangename plek moest het vernieuwde hoofdkantoor van Aartsen zijn. Een plek waar mensen graag willen werken en waar ze iedere dag willen gaan voor het maximale resultaat. Een goed klimaat is daarvoor van belang, vindt Jack Aartsen. Dat houdt niet alleen in dat de temperatuur in het nieuwe hoofdkantoor prettig is, iets waarvoor een innovatief koel- en verwarmingssysteem is geplaatst, maar ook dat het personeel werkt op fijne plekken: genoeg ruimte, goede stoelen, voldoende daglicht, een uitnodigende sfeer en fijne plaatsen om te overleggen. Om het onderlinge contact tussen te afdelingen goed te houden, zijn er veel ramen en is er een centrale koffieruimte gecreëerd. Vervolgens nog een aangename lunchruimte, zodat werknemers dagelijks een break van het werk nemen.

Dan is er nog de oude boerderij, al jaren ijkpunt van het bedrijf en nu omgebouwd tot een ruimte waar in een andere setting gepraat, gewerkt of ontspannen kan worden. Alles wat je wil? Dan heb je nog niet aan de gym gedacht, die onderin het pand zit en waar medewerkers onder begeleiding of individueel kunnen sporten.


Verbinding tussen oud en nieuw

Geen fruit meer
Het openen van dit pand was al genoeg reden geweest voor een feestje, maar afgelopen zaterdag werd er nog meer gevierd. “Bijna de helft van de omzet behalen we uit groenten”, vertelt Jack. “De naam Aartsenfruit, dekte de lading van ons bedrijf niet – en dat kan dus beter.” En wat beter kan, pakken ze graag aan. Aartsenfruit gaat voortaan door het leven als Aartsen, met fruit & vegetables als pay-off. Met de nieuwe naam wordt ook het familiale karakter van het bedrijf centraal geplaatst. “Ook alle werknemers kunnen nu zeggen: Ik ben Aartsen.”

“Een besluit met consequenties”, vervolgt Jack lachend. “We hebben onze bedrijfsnaam namelijk in de loop der jaren ongeveer overal opgeplakt.” En ook daar zijn ze mee aan de slag gegaan: op het pand staat binnenkort natuurlijk de nieuwe naam, maar ook de nieuwe visitekaartjes zijn gedrukt en het eerste deel van het wagenpark kon direct na de onthulling van de nieuwe naam getoond worden.

Internationalisering
Voor het Bredase familiebedrijf is het een nieuw moment om toe te voegen aan de bedrijfshistorie. Met een geschiedenis van meer dan 110 jaar is dat inmiddels een flinke lijst geworden. Van de oprichting in 1907 tot de komst van de tweede en derde generatie Aartsen via nog de verkoop aan en terugkoop in 2002 van een Brits investeringsbedrijf naar het honderdjarig bestaan in 2007 en de internationalisering: de tweede vestiging die inmiddels in Venlo gezeteld is, de start van Aartsenfruit Frugo in België en de oprichting van Aartsen Fruit Asia in 2012.

Dit alles resulteert in een familiebedrijf dat in de laatste drie jaar harder groeide dan ooit te voren en inmiddels vanuit 4 vestigingen en met meer dan 200 medewerkers AGF importeert van ruim 650 producenten uit meer dan 50 landen. Het resulteert ook in een Jack Aartsen die niet alleen vol ambitie is voor de volgende stappen, waaronder een nieuwe fustloods en uitbreiding van de kantoorruimte, maar afgelopen zaterdag ook tijd nam om stil te staan bij stand van zaken. “Apetrots”, is hij naar eigen zeggen, op het bedrijf dat als ambitie heeft niet de grootste, maar wel de beste te zijn. En daarvoor is de opening en de nieuwe naam ook weer een belangrijke stap. “We stoppen met fruit, maar groeien als familie.” 

Bekijk de fotoreportage hier.

Voor meer informatie:
Aartsen
Heilaar-Noordweg 9
4814RR Breda
breda@aartsen.com 
www.aartsen.com