The Garlic Farm - een bekroond, in Newchurch gevestigd familiebedrijf met drie generaties - boekt successen in Europa dankzij zijn innovatieve assortiment van meer dan 60 op knoflook gebaseerde voedingsmiddelen en dranken.
Het afgelopen jaar zette het bedrijf voor meer af naar Duitsland, Zweden en Denemarken, met een geraamde groei van ten minste 25% in de komende twee jaar. Het meest populaire exportproduct van de Garlic Farm is ‘Vampire Slayer Seriously Hot Sauce’ die op de Duitse en Zweedse markt uit de schappen vliegt.
Barnes Edwards, Managing Director van The Garlic Farm: “In alle gevallen heeft de vraag en onze lokale reputatie onze export gestimuleerd, aangezien we direct door klanten zijn benaderd, wat heeft geleid tot een gestage en duurzame groei in onze exportmarkten. Het is geweldig om het Verenigd Koninkrijk in het buitenland te kunnen vertegenwoordigen. We zijn erg trots op wat we doen en het is fijn om erkenning te krijgen door geselecteerd te worden door internationale kopers. Als wij succesvol kunnen zijn in het buitenland, kunnen andere Britse voedselproducenten dat ook."
Verse en ambient producten
Het assortiment verse producten van het bedrijf omvat witte knoflookbollen, knoflookstrengen, knoflookvlechten, gerookte knoflook, zwarte knoflook en seizoensgebonden knoflookproducten zoals olifantsknoflook, groene knoflook en knoflookstengels. De ambient collectie van het teeltbedrijf bestaat onder meer uit knoflooksauzen, -chutneys, -boter, -bier, -wodka en -ijs.
Alle recepten zijn ontwikkeld door het teeltbedrijf om optimaal te profiteren van het smaakspectrum van knoflook en gemaakt door verschillende gespecialiseerde producenten in het zuiden van Engeland.
Bron: onthewight.com