Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Sagar Tikyani van Dilip Agro:

"Qua prijsstelling is dit de meest onstabiele periode voor Indiase uien"

Indiase handelaren en exporteurs zijn momenteel volop bezig met de verkoop van de resterende uien die in maart zijn geoogst. Het is een uitdagende tijd voor de Indiase exporteurs, want zij zoeken in hun voorraden naar de beste kwaliteit uien die nog beschikbaar zijn.
De nieuwe oogst van Indiase uien begint in oktober. Tot die tijd is het land afhankelijk van de oogst die in maart is binnengehaald en opgeslagen voor de verkoop in de daaropvolgende maanden.

Volgens Sagar Tikyani, oprichter van het Indiase exportbedrijf Dilip Agro, zijn de prijzen in deze periode onstabiel: "De periode van augustus tot oktober is de meest onstabiele tijd voor de Indiase uien wat betreft de prijsstelling. Dit heeft te maken met speculatie over de hoeveelheid uien die nog beschikbaar is in de opslagplaatsen en of de opgeslagen hoeveelheden voldoende zijn om de consumenten te voeden tot de nieuwe gewassen binnenkomen. We hebben de afgelopen twee weken een schommelende prijsontwikkeling gezien. Pas vorige week hebben we de prijzen zien stijgen met zo’n 60-76 euro per ton. Hierdoor zijn we nu voorzichtig met onze nieuwe aankopen."

"We verwachten dit jaar een stabiele export, in ieder geval naar landen die volledig afhankelijk zijn van Indiase uien, zoals Sri Lanka, de Verenigde Arabische Emiraten, Bangladesh en Nepal. Dit zijn ook onze voornaamste en belangrijkste markten. Naast deze traditionele exportmarkten richten wij ons ook op het westen van de wereld, waar wij op dit moment op zoek zijn naar partners en klanten."

"De grote uitdaging voor ons is het leveren van kwaliteitsproducten aan onze klanten, omdat het in deze tijd van het jaar een extra inspanning vraagt om uien goed te beoordelen en te sorteren. De reden hiervoor is dat de uien die nu op de markt zijn, sinds maart in de opslag liggen. Omdat de kwaliteit in de loop van de tijd duidelijk achteruitgaat, wordt het steeds moeilijker om aan de kwaliteitseisen te voldoen. Maar met een goede sortering en controle is het altijd mogelijk om de beste kwaliteitsuien voor onze klanten te vinden."

"We verkopen onze uien onder het merk Dilsha op overzeese markten. Naast de verkoop van onze uien overzee, verkopen we ook op lokale markten. Dit geeft ons een voordeel in het bieden van een betere prijsstelling aan onze exportklanten. We noemen het een goed seizoen als de overzeese prijzen gunstig zijn, wat nu niet het geval is vanwege de trage verkoop. We zijn echter vrij optimistisch voor de komende maanden aangezien de Covid-curve her en der wat afvlakt, wat de verkoop hopelijk zal doen stijgen. Naast het exporteren van uien exporteren we ook druiven van december tot april en voor de toekomst willen we onze lokale aanwezigheid benutten door met name dadels en andere versproducten te gaan importeren," besluit Tikyani.

Voor meer informatie:
Sagar Tikyani
Dilip Agro
+91 7045842844
sagartikyani7@gmail.com
LinkedIn

Publicatiedatum: