Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Keelings Knowledge:

Foodtrends 2021

Er is veel veranderd in 2020! Ons dagelijks leven, onze prioriteiten en vooral onze focus. COVID-19 had hier natuurlijk grote invloed op. Vooral als het gaat om onze gezondheid zijn we voorzichtiger dan ooit, we besteden meer aandacht aan onszelf en anderen. "Daarom willen we begin 2021 praten over foodtrends met de focus op gezondheid", vertelt Rick Rebergen van Keelings Knowledge in deze bijdrage. Wat is er veranderd? Wat is goed voor ons? En wat behouden we in ons denken en doen als ons dagelijks leven weer terug naar normaal is? We selecteerden drie trends met betrekking tot onze gezondheid:

1. Soft gezondheid
Kortom, soft gezondheid betekent holistisch, evenwichtig en vers voedsel. De meeste mensen koken weer meer thuis, met aandacht voor verse en gezonde ingrediënten. We realiseren ons opnieuw dat het een voorrecht is om gezond te zijn, een trend die zal blijven voortduren.

2. Clean voedsel
Natuurlijke ingrediënten, geen allergenen, geen additieven of smaakstoffen en indien mogelijk zelfs zonder suiker. Biologisch gecontroleerd groenten en fruit, zo niet met het Demeter keurmerk.

We gaan niet alleen terug naar de basis vanwege allergieën of intoleranties, we willen ons lichaam niet meer belasten dan iedere dag nodig is. Werken vanuit huis en het bijbehorende thuiskoken zijn hierbij van grote invloed. We hebben meer tijd om onszelf te laten informeren en we kunnen nu beter voor onszelf bepalen wat er op ons bord eindigt.

3. Plantaardig voedsel
Flexitarisch, vegetarisch, vegan en plantaardig zijn allemaal termen die gemeengoed worden, omdat ons bewustzijn, vooral van jongere generaties, de neiging heeft om meer en meer te verduurzamen. Het motto is geen plastic, geen kunstmeststoffen en minder vlees eten. Vlees van slechte bewaring en niet-ethisch slachten worden steeds vaker geboycot. Plastic zakken zijn verboden, dit alles met een opwaartse tendens. Wereldwijd zijn nu ongeveer 1 miljard mensen veganistisch of vegetarisch, waarvan ongeveer 5% in Nederland, 7% in het Verenigd Koninkrijk en 10% in Duitsland. Flexitarisch leven wordt ook steeds populairder, vlees wordt dan alleen gekocht en gegeten van gecontroleerd dierenwelzijn.

"Is uw bedrijf zich hiervan bewust en volgt u deze trends om aan de vraag van uw klanten te kunnen voldoen? Wij van Keelings Knowledge willen u op de hoogte brengen van veranderingen in onze branche. Aarzel niet om contact met ons op te nemen voor vragen of opmerkingen over het onderwerp foodtrends 2021."

Voor meer informatie:
Rick Rebergen
Keelings Knowledge
Rick_Rebergen@KeelingsKnowledge.com
www.keelingsknowledge.com

Publicatiedatum: