Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Andy Gray, Harvex:

"Na het succesvolle Nieuw-Zeelandse uienseizoen kijken we nu uit naar het Hollandse seizoen"

Het wereldwijde online uienhandelsplatform Harvex heeft zojuist het eerste Nieuw-Zeelandse exportseizoen achter de rug. Volgens Andy Gray is het een groot succes geweest. "Na het succesvolle Nieuw-Zeelandse uienseizoen kijken we nu al uit naar het Hollandse seizoen."

"Ons doel in dit eerste jaar was om 6.000 ton uien te verhandelen. Maar met alleen het Nieuw-Zeelandse seizoen hebben we dat cijfer al ruimschoots overtroffen. De kopers op het platform kopen graag in bij onze leveranciers die we zorgvuldig hebben geselecteerd. We bouwen het platform stap voor stap op. We laten meer kopers toe naarmate het aantal leveranciers groeit, want we willen voorkomen dat er te veel kopers zijn en dat we mensen moeten teleurstellen. Het is belangrijk om een goede balans te vinden tussen vraag en aanbod."

Omdat mensen niet konden reizen om handelspartners persoonlijk te ontmoeten, zijn ze gewend geraakt aan online inkopen, maar ze willen wel vertrouwen hebben in de platforms waarop ze hun aankopen doen. Harvex biedt een platform waar zowel kopers als verkopers zorgvuldig worden gecheckt vooraleer ze er uien kunnen verhandelen.

"We breiden het platform niet alleen uit door nieuwe kopers en verkopers te introduceren, maar ook door marktinformatie aan te bieden. We doen een beroep op uienexperts in veel landen die informatie verstrekken over prijzen, importquota, nieuwe verpakkingseisen en speciale verzoeken van kopers. We hebben dan ook mensen die het platform alleen gebruiken om die marktinformatie te krijgen."

Naresh Pillay, CEO van het Nieuw-Zeelandse Cambridge Farms: "In deze steeds digitalere wereld moeten we ons aanpassen aan de behoeften van onze klanten. Harvex laat mijn klanten toe bij mij uien te kopen wanneer, waar en hoe ze maar willen. Klanten kunnen de marktprijzen in realtime zien en onderhandelen via het platform. Voor zowel Cambridge Farms als onze klanten is dit een win-winsituatie."

Op dit moment houdt Harvex zich niet bezig met de logistiek of betaling van de producten, al wordt dat wel een optie voor de toekomst.

"Dit bedrijfsmodel leent zich ook voor de handel in andere producten, en dat is zeker iets wat we in het achterhoofd houden, maar op dit moment concentreren we ons toch eerst op het winnen van het vertrouwen van de sector en dat onze klanten winst kunnen maken. We zijn voortdurend bezig met het aanpassen en upgraden van het platform en het toevoegen van meer gegevens. Wij zouden graag een prijsreferentie worden in de branche."

Voor meer informatie:
Andrew Gray
Harvex
admin@harvex.co  
www.harvex.co 

Publicatiedatum: