Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Ongeveer 10% van Belgische telers gebruikt sociale media voor promotie van het bedrijf

Uit de BelgiëScanner van AgriDirect blijkt dat ongeveer 10% van de benaderde agrariërs gebruik maakt van sociale media om het bedrijf en/of producten te promoten.

Tijdens deze telefonische inventarisatie zijn Belgische agrariërs telefonisch benaderd met vragen over hun agrarische activiteiten, toekomst- en investeringsplannen.Een representatieve steekproef van ruim 900 Vlaamse en Waalse akkerbouwers, loonwerkers en rundveehouders heeft vragen beantwoord over de inzet van sociale media ten behoeve van hun bedrijf.

10% gebruikt sociale media voor promotie
Opvallend is het verschil tussen Vlaanderen en Wallonië. Voor de akkerbouwers (9,3% Wallonië, 7,6% Vlaanderen) en rundveehouders (9,9% Wallonië, 7,4% Vlaanderen) geldt dat de percentages in Wallonië hoger liggen dan in Vlaanderen. Bij de loonwerkers is dit juist precies omgekeerd (7,4% Wallonië, 10,0% Vlaanderen).

Facebook met afstand het meest populair
Met bijna 82% en 88% is Facebook in zowel Vlaanderen als Wallonië het meest gebruikte online platform om het bedrijf te promoten. Slechts een klein percentage kiest voor andere kanalen zoals Twitter of YouTube.

Bron: Agridirect

Publicatiedatum: