Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Consument steeds kritischer over duurzame communicatie

Duurzaam ondernemen wordt steeds vanzelfsprekender en steeds meer bedrijven profileren zich actief als een 'duurzaam merk'. Consumenten kijken steeds kritischer naar deze merken en bedrijven moeten dus, om geloofwaardig te zijn, concreet aangeven wat ze doen. Daarbij moeten ze inspelen op thema's, die voor de consument relevant zijn en die thema's verschillen per sector.

Een van de lessen uit het Dossier Duurzaam van onder andere GFK is dat het wantrouwen over duurzame claims stijgt naar een recordniveau. Het wantrouwen ten opzichte van bedrijven die claimen maatschappelijk verantwoord of duurzaam te zijn, is hoger dan ooit. In 2008 gaf 30% van de consumenten aan claims over MVO of duurzaamheid te wantrouwen. In 2013 is dit 39%. Consumenten prikken erdoor heen als merken zich te nadrukkelijk profileren met zaken die al normaal zijn in de markt, die nauwelijks verschil maken of die ze niet waar kunnen maken. Transparantie, eerlijke communicatie maar ook de toon en stijl van communiceren zijn cruciaal om dat te voorkomen.

Lees de andere lessen op de site van het GFK

Publicatiedatum: 13-12-2013

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

22-11-2017 "Spanje kiest vaker bio"
20-11-2017 "Dubbele opbrengst met resistente aardappelrassen"
17-11-2017 In Duitsland 15 procent fruitareaal biologisch
17-11-2017 "Hamburg.Bio vertegenwoordigt ook de biologische aanbieders"
16-11-2017 Amerikaanse vraag naar biologische appelen en peren groeit sterk
16-11-2017 Sipo speelt in op trend met biologische spinazie
16-11-2017 Meer dan $1 mld omzet aan bio-AGF in VS
15-11-2017 Grootse biowinkel Midden-Europa geopend in Polen
13-11-2017 Frankrijk: "Consumptie bioproducten groeit jaarlijks 10%"
10-11-2017 Vraag naar biologische avocado's groeit
8-11-2017 Vereniging hamburg.bio opgericht
8-11-2017 "Deense bio belangenvereniging belemmert vrije concurrentie"
8-11-2017 Massale fraude met biologische groenten en fruit op Sicilië
7-11-2017 Franse start-up haakt in op trend lactogefermenteerde groenten
7-11-2017 "Hogere kiwiprijzen door minder aanvoer"
7-11-2017 Verbroedering door 'Geen BTW op Bio'-campagne
3-11-2017 Franse biologische sector hoopt op financiële steun Macron
2-11-2017 Costa Rica staakt onderzoek naar vermeende fraude bio-ananasexport
1-11-2017 Spaanse biotelers vergroten productaanbod door samenwerking
31-10-2017 "Biologische teelt ruim twee keer zo groot vergeleken met vorig jaar"