Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Consument steeds kritischer over duurzame communicatie

Duurzaam ondernemen wordt steeds vanzelfsprekender en steeds meer bedrijven profileren zich actief als een 'duurzaam merk'. Consumenten kijken steeds kritischer naar deze merken en bedrijven moeten dus, om geloofwaardig te zijn, concreet aangeven wat ze doen. Daarbij moeten ze inspelen op thema's, die voor de consument relevant zijn en die thema's verschillen per sector.

Een van de lessen uit het Dossier Duurzaam van onder andere GFK is dat het wantrouwen over duurzame claims stijgt naar een recordniveau. Het wantrouwen ten opzichte van bedrijven die claimen maatschappelijk verantwoord of duurzaam te zijn, is hoger dan ooit. In 2008 gaf 30% van de consumenten aan claims over MVO of duurzaamheid te wantrouwen. In 2013 is dit 39%. Consumenten prikken erdoor heen als merken zich te nadrukkelijk profileren met zaken die al normaal zijn in de markt, die nauwelijks verschil maken of die ze niet waar kunnen maken. Transparantie, eerlijke communicatie maar ook de toon en stijl van communiceren zijn cruciaal om dat te voorkomen.

Lees de andere lessen op de site van het GFK

Publicatiedatum: 13-12-2013

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

22-2-2018 Europese biologische markt blijft groeien
21-2-2018 Handelsverdrag Peru-EU geeft impuls aan export 'superfoods'
20-2-2018 Duitse steden veranderen in biologische voedselparken
19-2-2018 BioOrto, respect voor de natuur
19-2-2018 Wederom blijkt: bio wereldwijd booming
19-2-2018 Norma: ook in 2018 de beste Duitse bio-handelaar
19-2-2018 Milieu-activist verwerpt biolandbouw
19-2-2018 Duitsland: bio-omzet passeert grens van 10 miljard euro
16-2-2018 Nieuwe oogst Zuid-Afrikaanse biologische pompoenen
16-2-2018 Europese markten klaar voor Italiaanse bio-slasoorten
15-2-2018 "Sweet Sapphire valt extra op in het schap"
13-2-2018 Nicolette Klijn nieuwe directeur van Skal Biocontrole
13-2-2018 Steeds meer Noord-Amerikaanse bioperen
6-2-2018 Een joekel van een pastinaak
5-2-2018 Aldi biedt meer bioproducten
2-2-2018 Biologische wortelen uit biologisch afbreekbare zakken
31-1-2018 ''Biologische AGF hoeft niet per se gebreken te hebben''
26-1-2018 Is 100 procent bio wenselijk?
25-1-2018 "Kracht van bioproducten is dat het geen massaproducten zijn"
25-1-2018 "Jullie hebben met biologisch iets prachtigs in handen"