Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Roamler voert metingen uit in Duitsland voor Nederlandse AGF-sector

Het in Amsterdam gevestigde bedrijf Roamler verschaft bedrijven al bijna drie jaar detailleerde informatie en foto's door gebruik te maken van een smartphone community. Roamler maakt razendsnel duidelijk wat er daadwerkelijk gebeurt op de winkelvloer, waardoor bedrijven direct en doelgericht actie kunnen ondernemen om voor verbetering te zorgen. Inmiddels is Roamler in zo'n tien landen actief, waaronder Chili, Colombia, Zweden, Italië en Groot-Brittannië.



Voor de Nederlandse AGF-sector voert Roamler geregeld metingen uit. Sinds kort vinden deze metingen niet alleen in Nederland plaats, maar wordt ook de Duitse markt inzichtelijk gemaakt. Begin dit jaar is Roamler in Duitsland gestart. Op dit moment richt Roamler zich enkel op de vijftig grootste steden, maar door de snelle groei van de smartphone community in Duitsland wordt dit aantal steeds verder uitgebreid. Nederlandse AGF-bedrijven hebben inmiddels de eerste metingen in Duitsland laten uitvoeren.

Zo brengt Roamler voor een Nederlands handelsbedrijf iedere maandagochtend drie verschillende producten in beeld uit Duitse supermarkten zoals Lidl, Edeka, Globus, Kaufland, Real, Penny en Aldi. Het aanbod van producten in deze supermarkten wordt gecontroleerd aan de hand van de beschikbaarheid van maten en merken, maar ook de prijs van de producten wordt genoteerd. Daarnaast bekijken Roamlers of er producten in de aanbieding zijn. Iedere maandagmiddag ontvangt dit bedrijf de resultaten van 70 Duitse supermarkten zonder zelf de grens over te gaan.

Voor meer informatie:
Christiaan Rijnhout
Roamler
M: +31 642417720
www.roamler.com


Publicatiedatum: 19-2-2014

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

18-5-2018 Dansk Supermarked verandert naam naar Salling Group
18-5-2018 Basisscholen aan de slag met Lidl moestuin startpakket
18-5-2018 "Met enkel een stempel maak je geen merk"
17-5-2018 Italiaanse Coop draaide vorig jaar verlies
17-5-2018 TPG zet Poundworld te koop
17-5-2018 Waarom Colruyt eigen aandelen blijft inkopen
17-5-2018 700.000 euro voor 'bananenfonds'
16-5-2018 Penny laat zien waar bijensterfte toe leidt en haalt schappen leeg
16-5-2018 Waitrose-supermarkten krijgen vegan-afdeling
16-5-2018 Chinese Fruit Day begint met nieuw concept AGF-winkels
16-5-2018 Gratis fruit voor kids in 400 winkels
16-5-2018 Roemenië: Mega Image heeft 19% meer omzet in eerste kwartaal
16-5-2018 186.000 zakjes gekke groenten klaar voor verkoop
15-5-2018 AH kweekt oesterzwammen op koffiedik bij AH Gelderlandplein
15-5-2018 Kassa: Boodschappen 8 procent duurder, Jumbo voordeligste
15-5-2018 Auchan ontwikkelt nieuwe residuvrij AGF-assortiment
15-5-2018 Zweden: Östgötasvamp lanceert paddenstoelen verrijkt met vitamine D
15-5-2018 Zweden: ICA maakt minder omzet in thuismarkt
15-5-2018 Lidl opent versaanval op Albert Heijn
15-5-2018 Lokale producten bij de supermarkt: kan dat wel?