Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




"Speel in op trends"

De weg naar het supermarktschap

Supermarkten zijn niet langer meer het domein van grote multinationals. Kleine, onafhankelijke merken vinden steeds vaker de weg naar de schappen. Hoe komen ze daar terecht? RTL maakte er een artikel van. Gezond eten is een hype, dus speelt ook de detailhandel daar op in. Leo Voorwinden, directeur van Leev, was zich zeven jaar geleden al bewust van deze trend. Tegenwoordig liggen zijn producten, waaronder stroopwafels en amandelmeel, in bijna alle Nederlandse supermarkten. De schappen in deze winkels worden beheerd door inkopers, zogenaamde 'categoriemanagers', legt hij uit. Zij bepalen uiteindelijk welke producten waar verkocht worden. Mede dankzij programma's als de Keuringsdienst van Waarde, worden consumenten steeds kritischer, zegt Voorwinden. "Ze zijn net te vaak benadeeld en hebben minder vertrouwen. Grote supermarktketens zijn daarom op zoek naar kleine, inspirerende merken voor hun doelgroep."



Speel in op de trends
Om te zien wat de nieuwe trends op voedselgebied worden, laten deze managers zich inspireren op beurzen over de hele wereld. Amerika bijvoorbeeld, vertellen de woordvoerders van Albert Heijn en Plus. Daarnaast voeren ze veel gesprekken met deskundigen en kijken ze naar gegevens over de markt. Op basis van deze informatie bepalen ze welke producten voor de klant interessant zijn. Ook social media en bekende bloggers als Rens Kroes spelen "zeker" een rol.

Klik hier voor het volledige artikel van RLT


Publicatiedatum: 1-4-2016

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

18-5-2018 Dansk Supermarked verandert naam naar Salling Group
18-5-2018 Basisscholen aan de slag met Lidl moestuin startpakket
18-5-2018 "Met enkel een stempel maak je geen merk"
17-5-2018 Italiaanse Coop draaide vorig jaar verlies
17-5-2018 TPG zet Poundworld te koop
17-5-2018 Waarom Colruyt eigen aandelen blijft inkopen
17-5-2018 700.000 euro voor 'bananenfonds'
16-5-2018 Penny laat zien waar bijensterfte toe leidt en haalt schappen leeg
16-5-2018 Waitrose-supermarkten krijgen vegan-afdeling
16-5-2018 Chinese Fruit Day begint met nieuw concept AGF-winkels
16-5-2018 Gratis fruit voor kids in 400 winkels
16-5-2018 Roemenië: Mega Image heeft 19% meer omzet in eerste kwartaal
16-5-2018 186.000 zakjes gekke groenten klaar voor verkoop
15-5-2018 AH kweekt oesterzwammen op koffiedik bij AH Gelderlandplein
15-5-2018 Kassa: Boodschappen 8 procent duurder, Jumbo voordeligste
15-5-2018 Auchan ontwikkelt nieuwe residuvrij AGF-assortiment
15-5-2018 Zweden: Östgötasvamp lanceert paddenstoelen verrijkt met vitamine D
15-5-2018 Zweden: ICA maakt minder omzet in thuismarkt
15-5-2018 Lidl opent versaanval op Albert Heijn
15-5-2018 Lokale producten bij de supermarkt: kan dat wel?