Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




"Speel in op trends"

De weg naar het supermarktschap

Supermarkten zijn niet langer meer het domein van grote multinationals. Kleine, onafhankelijke merken vinden steeds vaker de weg naar de schappen. Hoe komen ze daar terecht? RTL maakte er een artikel van. Gezond eten is een hype, dus speelt ook de detailhandel daar op in. Leo Voorwinden, directeur van Leev, was zich zeven jaar geleden al bewust van deze trend. Tegenwoordig liggen zijn producten, waaronder stroopwafels en amandelmeel, in bijna alle Nederlandse supermarkten. De schappen in deze winkels worden beheerd door inkopers, zogenaamde 'categoriemanagers', legt hij uit. Zij bepalen uiteindelijk welke producten waar verkocht worden. Mede dankzij programma's als de Keuringsdienst van Waarde, worden consumenten steeds kritischer, zegt Voorwinden. "Ze zijn net te vaak benadeeld en hebben minder vertrouwen. Grote supermarktketens zijn daarom op zoek naar kleine, inspirerende merken voor hun doelgroep."



Speel in op de trends
Om te zien wat de nieuwe trends op voedselgebied worden, laten deze managers zich inspireren op beurzen over de hele wereld. Amerika bijvoorbeeld, vertellen de woordvoerders van Albert Heijn en Plus. Daarnaast voeren ze veel gesprekken met deskundigen en kijken ze naar gegevens over de markt. Op basis van deze informatie bepalen ze welke producten voor de klant interessant zijn. Ook social media en bekende bloggers als Rens Kroes spelen "zeker" een rol.

Klik hier voor het volledige artikel van RLT


Publicatiedatum: 1-4-2016

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

23-2-2018 Kassaloos winkelen met AI technologie
23-2-2018 Vrolijke Versbox Jan Linders stimuleert kinderen om AGF te kopen
23-2-2018 Plus zet biologische AGF op de A-locatie
22-2-2018 Meer Ierse export via Lidl
22-2-2018 5 moestuinpotjes in spaaractie AH
22-2-2018 "De gesloten keten is onze kracht"
21-2-2018 Duitsland: Rewe plaatst orderbrieven ter waarde van €1 mld
21-2-2018 Lidl opent drie filialen in Brussel
21-2-2018 Belgische Colruyt met eigen merk in internet boodschappendienst Stockton
21-2-2018 Aanbiedingen Vomar niet meer beschikbaar in de webwinkel
21-2-2018 Walmart ziet online verkopen dalen
20-2-2018 Belgische pilot om AGF te leveren via Openbaar Vervoer
20-2-2018 Waitrose verkoopt chocolade avocado's
20-2-2018 Zwitserland: meer omzet en marktaandeel voor Coop
20-2-2018 Is het einde van de online supermarkt in zicht?
20-2-2018 "Medestanders in AGF gezocht om voedingssysteem positief om te buigen!"
20-2-2018 Zwitserland: Coop groeit en wint markaandeel
19-2-2018 Bijzondere prijsbewegingen in de AGF monitor week 7
19-2-2018 Aldi gaat Italiaanse markt op
19-2-2018 Op 1 maart openen 10 Aldi winkels in Italië.