Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Site toont hoe vaak prijs over kop gaat van teler tot supermarkt

Het Amerikaanse Western Growers Association laat op een website zien wat de prijsstijging is van verschillende producten van teler tot supermarkt. Zo gaat de prijs van een relatief goedkoop product als sla vaak wel vier keer over de kop tussen teelt en supermarkt. Hoe duurder een product bij inkoop, hoe kleiner de prijsstijging. Fruit is over het algemeen wat duurder bij inkoop en kent een beperktere prijsstijging. In de supermarkten van Atlanta, Chicago, Los Angeles en New York waren de pruimen, druiven en aardbeien eind juli gemiddeld 110%, 123% en 180% duurder dan bij de teler. Daar kostten deze producten gemiddeld $ 0,55 (pruim), $ 1,02 (druif) en $ 1,16 (aardbei). Appelen, peren, kersen of kleinfruit worden niet genoemd op de website.

www.producepriceindex.com

Publicatiedatum: 10-8-2016

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

25-5-2018 Boodschappen doen in 2025
25-5-2018 Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai
24-5-2018 "Voedsel alweer weggegeven voor dumpprijzen"
24-5-2018 Aldi en Lidl zijn meest dynamische ketens van Portugal
24-5-2018 Norma breidt gezond groenten en fruit merkassortiment steeds verder uit
24-5-2018 Tesco verwijdert onduidelijke houdbaarheidsdata
23-5-2018 Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten
23-5-2018 Topomzet supermarkten door lang Pinksterweekend
23-5-2018 “PlanetProof dwingt handel tot meer transparantie”
22-5-2018 Vraagtekens bij fusie tussen Sainsbury's en Asda
22-5-2018 Walmart ziet online verkoop stijgen
22-5-2018 Marks & Spencer sluit winkels
22-5-2018 AGF Monitor week 20
22-5-2018 Co-op haalt "last-minute" groenten en fruit uit schappen
22-5-2018 Deense supermarktketen Rema 1000 verkoopt lelijke groenten
22-5-2018 Denemarken: Dagligbrugsen biedt alles voor een gezonde maaltijd
18-5-2018 Dansk Supermarked verandert naam naar Salling Group
18-5-2018 Basisscholen aan de slag met Lidl moestuin startpakket
18-5-2018 "Met enkel een stempel maak je geen merk"
17-5-2018 Italiaanse Coop draaide vorig jaar verlies