Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Robbie van der Heiden: "Ondanks dat we discounter zijn zorgen we altijd voor verrassing op winkelvloer"

Nettorama heeft opnieuw beste AGF-afdeling, Plus wint met totale versafdeling

Tholen - Uit het GfK Versrapport blijkt dat Plus de beste versafdeling van Nederland heeft. Het GfK Versrapport vindt jaarlijks plaats en geeft een ranking aan op basis van waardering en prestatie onder de 17 grootste supermarkten. Op basis van beide elementen ontstaat er een eindcijfer. Zes jaar achter elkaar domineerde Jan Linders het Versrapport, maar nu is de keten niet alleen de 1e plaats kwijt, maar valt de keten zelfs van het podium af. Nettorama won evenals vorig jaar de titel van beste AGF-afdeling.



Bron: GfK-Versrapport 2016

Binnen de versafdeling worden drie categorieŽn onderscheiden: 'aardappelen groenten en fruit' (agf), brood en vlees. Nettorama heeft, net als vorig jaar, de beste aardappel, groente- en fruitafdeling. Plus staat bovenaan als het om de beste broodafdeling gaat en Emtť behoudt haar eerste plaats voor de categorie 'vlees'.


Het winnende team van Plus


Vorig jaar onttroonde Nettorama voor het eerst Lidl als beste AGF-supermarkt. Category manager AGF Robbie van der Heyden is trots dat hij deze titel kan prolongeren. "Het was weer zwaarbevochten, maar de uitslag laat geen enkele twijfel zien. Overigens ben ik er vooral trots op dat we al een jaar of 17 in de top-2 staan!"

Positiebepaling voor GROENTE/FRUIT 2016: alle scores op een rij.

Bron: GfK-Versrapport 2016

Op de vraag wat de doorslag heeft gegeven, antwoordt Robbie: "We zijn erg intensief bezig met kwaliteit en smaak. Dat roept iedereen in de AGF-handel, maar wij denken dat wij hiermee het verschil maken. Wij proeven en keuren streng en zijn resoluut. Als een product kwalitatief niet aan onze eisen voldoet, nemen we het ook niet op. Dat wordt gewaardeerd door onze klanten."



Bron: GfK-Versrapport 2016

"Daarnaast proberen we altijd creatief en verrassend te zijn voor de consument. Ondanks dat we een discounter zijn, proberen we altijd voor een verrassing te zorgen op de winkelvloer. We hebben dan niet de publiciteitskanalen als een retailer met 700 winkels, maar spelen creatief in op de ontwikkelingen, zoals een tv-programma, weersomstandigheden of een bepaald niche-product."


Bron: GfK-Versrapport 2016

Op de vraag of winst in de totale verscategorie een doel is, antwoordt Robbie zowel ambitieus als realistisch. "Het is een mooi doel om naar toe te werken en we willen als formule zeker naar een hogere totaalranking. We scoren al jaren heel erg goed op AGF, worden met vlees steeds beter en hebben met brood ook de goede weg ingeslagen, maar naar de nummer 1 positie is nog een lange weg te gaan. Willem II kan ťťn keer van Ajax winnen, maar dat lukt ze ook geen tien keer achtereen."


 
Bron: GfK-Versrapport 2016


GfK voert het Versonderzoek uit in opdracht van Foodmagazine. Morgen (vrijdag 23 september) zal Foodmagazine uitkomen met daarin een uitgebreid artikel over het GfK Versrapport 2016.

Publicatiedatum: 22-9-2016
Auteur: Izak Heijboer
Copyright: www.agf.nl

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

25-5-2018 Boodschappen doen in 2025
25-5-2018 Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai
24-5-2018 "Voedsel alweer weggegeven voor dumpprijzen"
24-5-2018 Aldi en Lidl zijn meest dynamische ketens van Portugal
24-5-2018 Norma breidt gezond groenten en fruit merkassortiment steeds verder uit
24-5-2018 Tesco verwijdert onduidelijke houdbaarheidsdata
23-5-2018 Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten
23-5-2018 Topomzet supermarkten door lang Pinksterweekend
23-5-2018 ďPlanetProof dwingt handel tot meer transparantieĒ
22-5-2018 Vraagtekens bij fusie tussen Sainsbury's en Asda
22-5-2018 Walmart ziet online verkoop stijgen
22-5-2018 Marks & Spencer sluit winkels
22-5-2018 AGF Monitor week 20
22-5-2018 Co-op haalt "last-minute" groenten en fruit uit schappen
22-5-2018 Deense supermarktketen Rema 1000 verkoopt lelijke groenten
22-5-2018 Denemarken: Dagligbrugsen biedt alles voor een gezonde maaltijd
18-5-2018 Dansk Supermarked verandert naam naar Salling Group
18-5-2018 Basisscholen aan de slag met Lidl moestuin startpakket
18-5-2018 "Met enkel een stempel maak je geen merk"
17-5-2018 Italiaanse Coop draaide vorig jaar verlies