Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




LuLu Group uit Dubai koopt AGF rechtstreeks in

De LuLu Group heeft een netwerk van 135 winkels met een gezamenlijk winkeloppervlak van 2.043.866 m2, 40.000 personeelsleden en een omzet van Ä6,2 miljard. De retailer bezit 26 kantoren verspreid over de hele wereld die zich bezighouden met de inkoop van producten. De hypermarkten van LuLu zijn te vinden in het Midden-Oosten, in landen als Qatar, Oman, Bahrein, Saoedie-ArabiŽ, de Verenigde Arabische Emiraten, Koeweit en Egypte maar ook in AziŽ, in onder meer India, IndonesiŽ en MaleisiŽ. "We zijn een familiebedrijf en bestaan al 40 jaar," vertelt directeur Salim.

In elke regio waar het bedrijf actief is, heeft het logistieke en opslagfaciliteiten opgezet. LuLu koopt zijn producten in veel verschillende landen in, waaronder Spanje, de Verenigde Staten, Nederland, Frankrijk, ItaliŽ, ServiŽ, China, Vietnam, India en Sri Lanka. Deze grote verscheidenheid aan inkoopregio's is zeer gunstig voor de thuismarkt Dubai, die zich in rap tempo ontwikkelt tot een multiculturele samenleving. 

"Dubai is altijd een goede retailmarkt geweest en de laatste zeven jaar floreert de markt. Technologische ontwikkelingen staan niet stil en de consument in Dubai zoekt naar goede kwaliteitsproducten tegen een gunstige prijs." Volgens Salim zijn zowel de prijs als kwaliteit bepalende factoren op deze markt.



Momenteel is bio-AGF erg in trek vanwege zijn gezonde eigenschappen. LuLu is altijd ťťn van de pioniers geweest op het gebied van bioproducten. "Momenteel hebben we jaarlijks twee tot drie promotiecampagnes. We hebben ook acties die speciaal op kinderen gericht zijn om de consumptie van groenten en fruit onder deze leeftijdscategorie te bevorderen."

Naast dat het bedrijf bij veel verschillende internationale leveranciers inkoopt, koopt het ook bio-AGF bij lokale producenten in. De lokale overheid steunt de biosector intensief. "Het inkopen van bioproducten van buiten de Verenigde Arabische Emiraten kan best een uitdaging zijn omdat we goed moeten letten of ze over de juiste keurmerken beschikken. Wanneer we lokaal inkopen is dit echter geen probleem," vervolgt Salim.

Op de markt in het Midden-Oosten zijn duidelijke veranderingen op het gebied van AGF-verpakkingen gaande. De meeste consumenten geven er echter nog steeds de voorkeur aan om een product te voelen, voordat ze het kopen. "Ongeveer 30% van onze AGF is tegenwoordig voorverpakt. We bieden ook steeds meer gesneden AGF aan, omdat blijkt dat er een toenemende vraag is naar convenience-producten."



Dubai is een multiculturele samenleving en zodoende is er vraag naar producten uit veel verschillende landen. LuLu kan deze producten leveren omdat het bedrijf samenwerkt met de ambassades van deze landen. "Zo zijn granaatappelen bijvoorbeeld erg populair geworden."

Het Midden-Oosten wordt steeds belangrijker als importmarkt vanwege de Russische boycot. Nu de handel met Rusland onmogelijk is geworden, proberen landen als Polen en Griekenland hun appelen, perziken en zachtfruit af te zetten in Dubai. De kwaliteit is goed en de prijzen zijn zeer concurrerend."

Hoewel LuLu ook producten zoals bananen in Latijns-Amerika inkoopt, blijft de logistiek een probleem. "We zijn hiervoor nog altijd op zoek naar een goede oplossing. De kwaliteit is echter wel goed. We kopen onze bananen in Ecuador en onze appelen en druiven in Chili in



"De strategie van het LuLu-netwerk is eenvoudig. We streven er naar onze klanten de beste producten te leveren met de best mogelijke service. De komende jaren komen er een aantal projecten aan waaronder de opening van een aantal winkels in Saoedi-ArabiŽ, India, MaleisiŽ en IndonesiŽ. We hebben veel vertrouwen in onze markt. Dubai is een geweldige regio met een enorm marktpotentieel."


Voor meer informatie:

V. Nandakumar
Lulu Group International (Communications Dept.) UAE
Email: nandakumar@ae.lulumea.com
 

Publicatiedatum: 30-5-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

20-7-2018 Ocado gebruikt nieuwe robottechnologie
20-7-2018 Sluipt de gele olifant weg bij de blauwe reus?
20-7-2018 PLUS wil af van plastic
20-7-2018 AH introduceert premium AGF-lijn: Uitblinkers
20-7-2018 Colruyt Group breidt toepassing van SmartWithFood-app verder uit
19-7-2018 Carrefour promoot lokaal aanbod
19-7-2018 Emtť verdubbelt winst tot vier miljoen
19-7-2018 Groeicijfers Jan Linders overtreffen de markt met sterk eerste half jaar
18-7-2018 Discounters in opmars in Europa
18-7-2018 Volumeverkoop bij Tangermarkt
17-7-2018 Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa
17-7-2018 Franse waakhond neemt supers onder de loep
17-7-2018 Jumbo opent nieuwe Foodmarkt in Groningen
17-7-2018 Kaufland ondersteunt Slowaakse telers
16-7-2018 Boodschappen bestellen in het vliegtuig: Transavia en AH testen Appie Fly
16-7-2018 Aldi publiceert internationaal klimaatbeleid
16-7-2018 Duitse vakbond roept op tot staking bij Metro
16-7-2018 AGF Monitor week 28
16-7-2018 Clips op agf-afdeling met reclamemogelijkheid
13-7-2018 Gekke aardbeien bij Delhaize