Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




"Nederlander spendeert krap half uur aan avondeten"

AH (her)introduceert 173 verse en tijdsbesparende producten

Met de introductie van 72 nieuwe, 73 verbeterde koelverse maaltijden én 33 nieuwe salades speelt Albert Heijn in op de behoefte om eindeloos te variëren met verse én tijdbesparende producten. Reden: Een krap half uur per dag koken lijkt de maatstaf te worden in Nederlandse huishoudens. In 1997 stonden Nederlanders 38 minuten in de keuken, in 2017 besteden ze 28 minuten aan het bereiden van de maaltijd. En het bijzondere hieraan is: we wíllen niet per se korter in de keuken staan. Het is voornamelijk omdat het kàn (bron: NRC Next, 13 april 2018).


De nieuwste innovaties in het koelverse maaltijd- en saladeschap op een rij:
* Ruim 100 nieuwe versproducten: 72 nieuwe maaltijden, 73 verbeterde maaltijden, 33 nieuwe salades en 3 nieuwe pureersoepen.
* Vermindering van de verpakkingen bij bereide maaltijden met 15%.
* Forse suikerreductie: op jaarbasis 30 miljoen suikerklontjes minder door verbeterde receptuur koelverse kant-en-klaar maaltijden.
* Vermelding van de hoeveelheid groenten op de voorkant van de koelverse maaltijden.
* AH Kleintjes - zakjes sla van 50 gram - om voedselverspilling tegen te gaan.

Marit van Egmond, directeur merchandising & sourcing: "Wij geloven dat lekker vers eten bijdraagt aan een beter leven voor iedereen. Soms ontbreekt het aan inspiratie of tijd om alles zelf te bedenken en te maken. En daar kunnen wij een rol in spelen. Door, samen met onze leveranciers, vernieuwende en verrassende producten aan te bieden waarin een flinke portie groenten is verwerkt." Vanaf vandaag is het aangevulde en verbeterde assortiment koelverse maaltijden te vinden in de winkel, het nieuwe saladeassortiment en de nieuwe pureersoepen zijn vanaf 7 mei verkrijgbaar.

30 miljoen minder suikerklontjes
'Niet lekker, niet vers, te zout of juist te veel suiker'. Dit is slechts een greep uit veel gehoorde reacties als het over kant-en-klaar maaltijden gaat. Dit imago is inmiddels behoorlijk achterhaald, aangezien er veel is veranderd sinds de eerste koelverse kant-en-klare maaltijd zijn intrede deed in Nederland. Met de introductie van ruim 70 nieuwe maaltijden en een verbeterde receptuur van nog eens ruim 70 maaltijden bewijst Albert Heijn dat vooraf bereide maaltijden vers en net zo lekker kunnen zijn als zelfgemaakt. Van hippe maaltijden in een pot en verrassende combinaties van warme en koude componenten die samen een compleet gerecht vormen tot groentebodem-quiches. Alles vers bereid, met minder suiker - 30 miljoen minder suikerklontjes op jaarbasis - en veel groente. Om klanten te helpen de dagelijks aanbevolen hoeveelheid groenten te eten, staat het grammage groente duidelijk op de voorkant van de verpakking vermeld. Ook is kritisch gekeken naar de hoeveelheid verpakkingsmateriaal. Die is met 15% verminderd. De nieuwe en verbeterde maaltijden liggen vanaf nu in de winkel.

Stel zelf je favoriete supersalade samen
Albert Heijn probeert het eten van de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid groente makkelijker te maken door steeds weer vernieuwende versproducten te introduceren. Met salades kun je zeer veel kanten op. Vanaf 7 mei biedt het saladeschap bij Albert Heijn in één oogopslag talloze mogelijkheden om te variëren en zelf een rijke salade te maken. Kies uit het gevarieerde aanbod slasoorten. Vervolgens kun je los met een groot aantal nieuwe toppings, waaronder knapperige rauwkost, gegrilde groenten, zadenmixen, olijven en nieuwe koelverse dressings zoals komkommer, wortel en framboos met minimaal 30% groente of fruit. En omdat je soms maar een beetje sla nodig hebt, bijvoorbeeld voor op de boterham of de pizza, zijn er vanaf volgende week ook zakjes met 50 gram sla verkrijgbaar.

Albert Heijn vult dagelijks 5 miljoen borden en wil daarbij klanten inspireren om lekkere, gezonde keuzes te maken door steeds weer vernieuwende versproducten te introduceren. Een mooi voorbeeld hiervan is de AH verse pureersoep die dit jaar zelfs de Jaarprijs Goede Voeding won. Daarom komen daar vanaf 7 mei nieuwe smaken bij: broccoli-spinazie, zoete aardappel-koriander en rode biet-appel.

Bron: AH


Publicatiedatum: 30-4-2018

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

20-7-2018 Ocado gebruikt nieuwe robottechnologie
20-7-2018 Sluipt de gele olifant weg bij de blauwe reus?
20-7-2018 PLUS wil af van plastic
20-7-2018 AH introduceert premium AGF-lijn: Uitblinkers
20-7-2018 Colruyt Group breidt toepassing van SmartWithFood-app verder uit
19-7-2018 Carrefour promoot lokaal aanbod
19-7-2018 Emté verdubbelt winst tot vier miljoen
19-7-2018 Groeicijfers Jan Linders overtreffen de markt met sterk eerste half jaar
18-7-2018 Discounters in opmars in Europa
18-7-2018 Volumeverkoop bij Tangermarkt
17-7-2018 Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa
17-7-2018 Franse waakhond neemt supers onder de loep
17-7-2018 Jumbo opent nieuwe Foodmarkt in Groningen
17-7-2018 Kaufland ondersteunt Slowaakse telers
16-7-2018 Boodschappen bestellen in het vliegtuig: Transavia en AH testen Appie Fly
16-7-2018 Aldi publiceert internationaal klimaatbeleid
16-7-2018 Duitse vakbond roept op tot staking bij Metro
16-7-2018 AGF Monitor week 28
16-7-2018 Clips op agf-afdeling met reclamemogelijkheid
13-7-2018 Gekke aardbeien bij Delhaize