Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Marktaandeel Aldi daalt

Aldi Nord en Süd behaalden in 2011 in Duitsland samen een omzet van meer dan 23 miljard euro, zo meldt de Duitse krant Berliner Morgenpost op haar website. Lidl haalde een omzet van circa 14 miljard euro. Aldi verliest echter langzaam terrein. Sinds 2006 is het marktaandeel van Aldi onder de discounters gedaald van 40% naar 37%. Lidl heeft inmiddels een marktaandeel van 25%.

Het merk Aldi is volgens marktonderzoekers van Interbrand 3,2 miljard dollar waard, meer dan elk ander Duits retailbedrijf. Edeka, Lidl en Media Markt hebben elk een merkwaarde van 1,3 tot 1,4 miljard dollar. Ter vergelijking: de wereldwijd grootste retailer Wal-Mart wordt getaxeerd op 139,2 miljard dollar.



Publicatiedatum: