Thema 1: Voeding & Gezondheid

GroentenFruit Huis richt zich op vier thema’s

Sinds 1 januari 2014 werken DPA en Frugi Venta samen in het GroentenFruit Huis. Het GroentenFruit Huis is de organisatie die met één stem spreekt namens de sector. De activiteiten van het GroentenFruit Huis richten zich naast Voeding & Gezondheid op Voedselveiligheid & Kwaliteit, Marktaangelegenheden & Statistiek en ICT & Logistiek.

Op 20 mei a.s. organiseren DPA en Frugi Venta hun Algemene Ledenvergadering, deels afzonderlijk en deels gezamenlijk. Naast een besloten deel voor leden en een informatief en inspirerend openbaar deel voor genodigden, worden er vier workshops voorbereid. Deze zijn gericht op de vier thema's en geven inzicht in de activiteiten, die worden uitgevoerd door het GroentenFruit Huis en betrekking hebben op het betreffende thema.

Brede alliantie
De komende weken zal wekelijks en artikel verschijnen waarin inhoudelijk wordt ingegaan op één van de vier thema's. Deze week Voeding & Gezondheid. Doel van dit thema is groente en fruit 'Top of Mind' te krijgen bij de consument, politici en overige stakeholders. Middels samenwerking met een brede alliantie aan partijen uit gezondheidszorg, onderwijs, retail etc willen het GroentenFruit Huis een bijdrage leveren aan gedragsverandering met betrekking tot de consumptie van groente en fruit.

Kansrijk
Hiertoe is reeds een aantal activiteiten ontwikkeld. Begin dit jaar is het kaartenboek gepresenteerd van de Denktank Fresh Initiative. De WUR heeft een studie uitgevoerd naar de meest kansrijke interventies die kunnen worden uitgevoerd in het kader van verhoging van de consumptie van groente en fruit op basis van literatuuronderzoek en interviews over interventies, die in het verleden hebben plaatsgevonden zoals schoolfruit en 2x2.

Ambassadeurs
Om groente en fruit positief op de kaart te zetten is het Different Dinner in voorbereiding. Een diner met bekende Nederlanders die zich zullen inzetten als ambassadeur voor groente en fruit en een gezonde leefstijl. Daarnaast ondersteunt het GroentenFruit Huis Big Bang Broccoli, een initiatief van Food Guerilla. Na de eerste kick-off bijeenkomst in Amsterdam begin april heeft dit al veel publiciteit opgeleverd voor broccoli en gezonde voeding. Doel van de campagne is broccoli te positioneren als een chocoladereep of koek en te kijken of een andere manier van marketing kan bijdragen aan een hogere consumptie van broccoli.

En zo zijn er nog diverse initiatieven waar het GroentenFruit Huis aan bijdraagt. Hou de nieuwsberichten in de gaten. Leden en begunstigers van DPA en Frugi Venta zijn van harte uitgenodigd deel te nemen aan de workshop Voeding & Gezondheid op de ALV op 20 mei a.s. De uitnodiging hiervoor volgt zeer binnenkort.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven