Retail

IRI Nederland:

Forse omzettoename in supermarkten maar omzetdaling in gemakswinkels

Supermarkten hebben in week 11 een omzet gerealiseerd van 996,3 miljoen euro. Dat is een stijging van 32,3% ten opzichte van dezelfde week vorig jaar en 11% meer dan de omzet die in de kerstweek van 2019 werd gerealiseerd. De omzet van online verkopen lag 8% dan in week 10, maar wel bijna 50% boven die…

Category Managers Ed van Venrooij (Hoogvliet) en Wim van den Burg (Coop)

"Dankzij samenwerking met onze leveranciers voorraad snel op peil"

Tholen - Het bericht hamsteren kreeg afgelopen week door het Corona-virus een nieuwe dimensie. We vroegen Category Managers Wim van den Burg en Ed van Venrooij, van respectievelijk Coop en Hoogvliet naar de huidige stand van zaken op de AGF-afdeling. "Het is ongekend wat er gebeurt. Als Coop zijn we zeer…

Op 1 na hoogste weekomzet ooit voor supermarkten in Nederland

De omzet van de Nederlandse supermarkten bedroeg in week 11 van dit jaar 998 miljoen euro, een stijging van ruim 31% ten opzichte van dezelfde week vorig jaar, aldus Nielsen. Deze ongekend hoge omzet is een direct gevolg van de ontwikkelingen rondom het Coronavirus. De weekomzet van week 11 2020 komt…

CEO Steven Martina van The Greenery:

"De volumes overtreffen de Pasen en de Kerst"

Tholen - Bizarre taferelen in de supermarkten afgelopen weekend. Naast de WC-rollen, handzeep en pasta's werd er ondanks waarschuwingen ook gehamsterd op de AGF-afdelingen. Het CBL constateert dat een deel van de consumenten veel meer koopt dan de normale dagelijkse of wekelijkse boodschappen. Voor de…

Groothandelaren Michel van den Berg en Wijnand de Mooij reageren

Compenseren winkels en marktkooplui het verlies van de horecaklanten?

Tholen - Nadat afgelopen vrijdag de Rotterdamse markten al sloten, kwam daar dit weekend de horeca bij. "Dat is in totaal 50% van ons klantenbestand, dus dat merken we wel", vertelt groothandelaar Wijnand de Mooij uit Rotterdam. "Daar tegenover staat dat onze trouwe Turkse, Marokkaanse en Poolse winkels…

Verrassende wending lucratief voor de klant

Aldi Nord en Aldi Süd voegen huismerken samen

Aldi Nord en Aldi Süd zijn bezig met het optimaliseren van hun productassortiment en het samenvoegen van ongeveer 100 huismerken tegen het einde van het jaar. Onder het motto ‘Alles blijft beter’ neemt Aldi Nord de huismerken van Aldi Süd gedeeltelijk over en vice versa. De verandering zal vooral invloed…

Vergeleken met de inkoop is het aandeel voedselverspilling van AGF 2,7%

Nederlandse supermarkten maken voedselverspilling inzichtelijk

Van al het voedsel dat supermarkten in Nederland aanbieden, wordt gemiddeld 98,3% verkocht. 1,7% van het voedsel, uitgedrukt in kilogrammen, komt niet bij de consument terecht. Dit laat onderzoek zien uitgevoerd door supermarkten, het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), Wageningen Universiteit &…

"Interesse in lokale producten stuwt de omzet van boerderijwinkels"

Picnic verkoopt onder andere producten die een korte keten hebben. Het eerste lokale product van Picnic is sambal van Bert, die zijn pepers in een stadstuin in Amersfoort teelt, vertelt Picnic oprichter Michel Muller. Hij signaleert dat consumenten behoefte hebben om te weten waar hun eten vandaan komt.…

FDF spreekt met supermarkten over keurmerk Farmer Friendly

Farmers Defence Force is in gesprek met de supermarkten, verenigd in het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), over de ontwikkeling van het keurmerk Farmer Friendly. Het…

Edeka-vestiging Mönchengladbach start met rieten opzetmanden voor EPS-kratten

Tholen - Het Nederlandse bedrijf Baskin heeft een rijke historie. Al honderd jaar levert het bedrijf manden aan de retail en detaillist. Acht jaar geleden werd een kunststof variant ontwikkeld van de klassieke rietenmand. Daarmee werd de AGF-sector een aantrekkelijke markt. “En laten we eerlijk zijn, een…


© UienNieuws.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven