Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Directeur Dominic Edwards (IPL) tijdens PMA Fresh Connections:

“Gigantische stijging online verkoop; AGF de moeilijkste categorie”

Tholen - Tijdens de PMA Fresh Connections in Rotterdam ging directeur Dominic Edwards van International Procurement & Logistics Ltd (IPL) - de inkooporganisatie van Asda en Wal-Mart in op de potentie van online. Hij sprak van een 'double digit increase in dotcom sales' de afgelopen twee jaar. "Vandaag de dag moet je in het Verenigd Koninkrijk de klanten gemak bieden, anders laten ze je achter."


Links Dominic Edwards (IPL), rechts Gé Happe (Ahold). Foto PMA

"De grootste uitdaging is wat de gevolgen zijn voor de winkels, met name voor de grotere. We leven in een tijd waarin alles gaat om 'click en collect'. Wij hebben acht metrostations in het Verenigd Koninkrijk, waar je je boodschappen kunt doen als je naar je werk gaat en ook nog eens 28 'click and collect sites'. We hebben plannen om dit in twee jaar uit te breiden naar 500!"



Edwards gaf aan dat groenten en fruit nog altijd de kleinste online categorie is. "Klanten eisen rijpheid en houdbaarheid. Bestelbusjes kunnen gekoeld worden, maar voor bananen en bloemen levert dit nog problemen op. Ook andere details moeten nog worden verfijnd. In onze winkels liggen de producten niet langer dan 36 uur, maar we ontwikkelen nu centra, gericht op online winkelen die de kwaliteit kunnen garanderen. Het heeft alles te maken met toegankelijkheid."



Een andere groei zit in tools als QR-codes en automatische aanbevelingen. "Als een klant klikt op het tomatenicoon, verschijnt gelijk het sla-aanbod van de week. Je kunt gerust zeggen dat een online platform helpt innoveren en winst maakt omdat je meer consumenten bereikt", zegt Edwards.

Voor meer informatie: www.ipl-ltd.com