Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

8.100 bezoekers op Asia Fruit Logistica

De Asia Fruit Logistica in Hongkong trok afgelopen week meer dan 8.100 bezoekers uit 64 verschillende landen, een groei van 24% ten opzichte van de vorige editie. Toch roemen exposanten en bezoekers vooral de kwaliteit van de bezoekers. Onder meer inkopers van Future Group (India), Aeon (Japan and Malaysia), Carrefour (China), Central Food Retail (Thailand), CR Vanguard (China), Cold Storage (Singapore), Dairy Farm/Wellcome (Hong Kong), GCH Retail (Malaysia), Lotte Mart (South Korea), Metro Group (China), NTUC Fairprice (Singapore), ParknShop (Hong Kong), Ranch Market (Indonesia), RT Mart (China), Spinneys (Dubai), Tesco Group Food (China & Thailand), The Food Hall (Indonesia), Walmart (China and India) en Yonghui Superstores (China) registreerden zich op de beurs als bezoeker.


Klik hier voor de reportage van de Nederlandse en Belgische standhouders
Klik hier voor de reportage van de buitenlandse standhouders


Het aantal exposanten steeg met bijna 30% tot 478, uit 38 verschillende landen. De Aziatische landen zorgden voor 34% van de exposanten, gevolgd door Europa (25%), Latijns-Amerika (15%), Oceanië (11%), Afrika (8% en Noord-Amerika (7%). Op landniveau kwamen de meeste exposanten uit China (94), Italië (39) en Australië (34). Negentien landen hadden nationale paviljoens.

De Latijns-Amerikaanse exportlanden Argentinië, Ecuador en Mexico zorgden samen met Spanje voor de grootste groei in het aantal bezoekers (+60%). Verder waren er opvallend veel meer bezoekers uit Nieuw-Zeeland (+100%), Japan (+75%), Turkije (+50%), Nederland (40%) en India (40%).

De Asia Fruit Awards voor de marketingcampagne van het jaar ging naar de gezamenlijke campagne van Northwest Cherry Growers and e-commerce gigant TMall. De Thaise onderneming Vachamon won de titel Importeur van het Jaar en NTUC Fairprice uit Singapore de titel Produce Retailer van het Jaar.

De volgende editie vindt plaats van 2 tot en met 4 september 2015.

Klik hier voor de reportage van de Nederlandse en Belgische standhouders
Klik hier voor de reportage van de buitenlandse standhouders

Publicatiedatum: