8.100 bezoekers op Asia Fruit Logistica
Klik hier voor de reportage van de Nederlandse en Belgische standhouders
Klik hier voor de reportage van de buitenlandse standhouders
Het aantal exposanten steeg met bijna 30% tot 478, uit 38 verschillende landen. De Aziatische landen zorgden voor 34% van de exposanten, gevolgd door Europa (25%), Latijns-Amerika (15%), Oceanië (11%), Afrika (8% en Noord-Amerika (7%). Op landniveau kwamen de meeste exposanten uit China (94), Italië (39) en Australië (34). Negentien landen hadden nationale paviljoens.
De Latijns-Amerikaanse exportlanden Argentinië, Ecuador en Mexico zorgden samen met Spanje voor de grootste groei in het aantal bezoekers (+60%). Verder waren er opvallend veel meer bezoekers uit Nieuw-Zeeland (+100%), Japan (+75%), Turkije (+50%), Nederland (40%) en India (40%).
De Asia Fruit Awards voor de marketingcampagne van het jaar ging naar de gezamenlijke campagne van Northwest Cherry Growers and e-commerce gigant TMall. De Thaise onderneming Vachamon won de titel Importeur van het Jaar en NTUC Fairprice uit Singapore de titel Produce Retailer van het Jaar.
De volgende editie vindt plaats van 2 tot en met 4 september 2015.
Klik hier voor de reportage van de Nederlandse en Belgische standhouders
Klik hier voor de reportage van de buitenlandse standhouders