
Mark Heijmans (Polymer) met David, Patricia en Luka van de AGF-afdeling van Jumbo 's-Gravendeel
"We hebben op vrijdagavond na sluitingstijd het zwarte fust weggehaald en ingeruild voor deze nieuwe kratten. Klanten vonden het geweldig en we krijgen er nog altijd reacties op", vertelt Patricia. "Had je in het oude zwarte fust lege kratten, dan kwam het op je af. Deze lichte kratten geven een veel rustiger overzicht. We werkten al veel met houten wanden en met deze kratten vormt dat een prachtige combinatie. Natuurlijk hopen we dat de nieuwe kratten ook verkoopbevorderend werken, maar die cijfers moeten we nog even afwachten."

Daar heeft Mark Heijmans van Polymer Logistics alle vertrouwen in. "Bij andere supermarkten zien we een verkoopstijging van zo'n acht tot tien procent. De perceptie van vers en lokaal leiden tot een hogere omzet. Wij bieden de retailers de mogelijkheid om weg te stappen van van onbeduidende, industriële plastic kratten en daadwerkelijk de perceptie van de koper te beïnvloeden."

"We hebben een aanloopperiode genomen om deze kratten te introduceren, maar nu zijn we vol in productie en klaar om de markt te veroveren. Jumbo 's-Gravendeel zag de kansen van deze houtlook krat en heeft met ons contact opgenomen wat de mogelijkheden zijn, waarop we natuurlijk gelijk een demokrat hebben opgestuurd."

Vanaf eind oktober is de hele AGF-afdeling overgeschakeld. "Wij hebben de kratten, in alle gangbare maten in bruikleen gesteld aan deze Jumbo-ondernemer", vertelt Mark Heijmans, die zich ervoor inspant dat de nieuwe kratten beschikbaar komen in een poolsysteem in de Benelux of dat nou via de retail, een poolproducent of de eigen organisatie loopt. "De prijs is ongeveer gelijk aan het huidige poolfust en we bieden de klanten een authentieke uitstraling met de voordelen van een plastic krat, zoals de inklapbaarheid en het wassen."

Voor meer informatie:
Mark Heijmans
Polymer Logistics NV
Bolkensteeg 25
5103 AA Dongen
Tel: +31 162 372290
[email protected]
www.polymerlogistics.com