Abonneren
Vacatures
- Manager Dienstverlening
- (junior/aankomend) Sales Manager
- Teeltspecialist Flower Trials & Home Garden
- Commercieel Directeur
- Warehouse Quality Control
- Operationeel manager / MT-lid
- Product Manager speciale orchideeën
- Supply Chain Manager
- Vice President of Growing Operations
- Administratief medewerker
Weer
Grootste order lithium-ion heftrucks ooit naar Jungheinrich
Meer dan 700 van de ruim 1.000 machines betreft verticale orderpickers die in smalle gangen zullen worden ingezet. "Jungheinrich is de onbetwiste nummer één op het gebied van hef- en magazijntrucks met lithium-ion accu", zegt Lars Brzoska, binnen de Raad van Bestuur van Jungheinrich verantwoordelijk voor verkoop en marketing. "Deze opdracht is een mijlpaal voor de elektrotractie en onderstreept tegelijk onze voorsprong op het gebied van lithium-ion techniek."
Jungheinrich is met zijn fabriek in Norderstedt (nabij Hamburg) tot op heden de enige heftruckfabrikant die zelf zijn lithium-ion accu's produceert. Lithium-ion techniek verhoogt de prestaties van intern transportmiddelen substantieel ten opzichte van conventionele loodzuur accu's. De lithium-ion accu's van Jungheinrich zijn uitgerust met een controller en kunnen zodoende communiceren met zowel de hef- of magazijntruck als met de acculader.
300% groei per jaar
De fabrikant heeft de verkopen van lithium-ion materieel sinds 2014 elk jaar met 300% zien toenemen. Gezien de sterke wereldwijde vraag heeft Jungheinrich dan ook besloten om haar productiecapaciteit verder uit te breiden. "Van geen ander heftruckmerk zijn er zoveel lithium-ion machines in gebruik. Wij zijn dan ook de enige die alles zelf kunnen aanbieden - van Li-ion acculader tot aan Li-ion accu en natuurlijk de zij-aan-zij ontwikkelde hef- en magazijntrucks. Met de kracht van lithium-ion accu's wordt het mogelijk om toepassingen te elektrificeren waar nu nog diesel- en LPG-machines worden ingezet", legt Brzoska uit.
Naast die extra kracht zijn lithium-ion accu's ook onderhoudsvrij, kennen ze kortere laadtijden en hebben ze een zeer lange levensduur. De korte laadtijden en het feit dat tussenladingen niet schadelijk zijn, maakt een nagenoeg continu gebruik haalbaar in 24-uurs operaties. Het tijdrovende wisselen van accu's is niet meer nodig, het aanschaffen van kostbare wisselaccu's vervalt en ook wisselapparatuur is overbodig. Omdat tijdens het laden van de volledig gesloten lithium-ion accu's geen gassen vrijkomen, vervallen bovendien randvoorwaarden als speciale acculaadstations en afzuiginstallaties.
Voor meer informatie:
Peter Trimp
marketing@jungheinrich.nl
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-12-01 Drewry's World Container Index daalde 6%
- 2023-11-24 Autoverkeer kan tolvrij door Westerscheldetunnel vanaf 2025
- 2023-11-10 Mexico wil met landverbinding concurreren met Panamakanaal
- 2023-11-03 Mede-Zeeuwen opgelet! Vlaketunnel afgesloten van 31 oktober - 6 november
- 2023-11-03 Daling vrachttarieven vanuit India zet door
- 2023-10-27 Pilot green delivr en Gebr. de Mooij Amsterdam: bakfietsbelevering in de binnenstad
- 2023-10-27 Roep om ketenregisseur tijdens drukbezochte bijeenkomst over uitdagingen in Rotterdamse haven
- 2023-10-27 STEF Groep tekent intentieverklaring voor de overname van Bakker Logistiek
- 2023-10-20 Nieuwe compacte pallettrucks met opklapbaar bestuurdersplatform
- 2023-10-20 Kotra voorziet eerste trailers van zonnepanelen op dak
- 2023-10-20 Beperkt AGF-aandeel op vakbeurs Transport & Logistiek in Antwerpen
- 2023-10-20 Doneeractie gestart voor kinderen overleden AGF-transporteur Marco Jansen
- 2023-10-13 Jungheinrich opent officieel nieuwe fabriek in Tsjechië
- 2023-10-13 Nieuwe pallettrucks en (double stock) stapelaars
- 2023-10-13 Foresco Group neemt Palletcentrale over
- 2023-10-13 Europese Unie zet streep door allianties containervaart