Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jack Aartsen over 110 jaar Aartsenfruit:

"De snelle groei van de afgelopen drie jaar heb ik niet eerder meegemaakt"

Tholen - Aartsenfruit viert vandaag haar 110-jarig jubileum. Alle relaties zijn vandaag welkom voor een kop cappuccino en wat lekkers. Ook wij gingen vanmorgen even langs op het hoofdkantoor in Breda en spraken met algemeen directeur Jack Aartsen, die zelf 35 van de 110 jaar bij Aartsenfruit betrokken is, over het verleden en vooral de toekomst. Gevraagd naar de mijlpalen van de afgelopen 110 jaar, noemt Jack in het algemeen de wisseling van de wacht tussen de generaties, zijn besluit om in 2002 Aartsenfruit voor 100% terug te kopen en het 100-jarig bestaan. "Maar in de basis heb ik een hekel aan terugkijken. Wij kijken elke dag vooruit!"



Gelukkig is er ook genoeg vooruit te blikken. "De afgelopen drie jaar hebben we een groei gerealiseerd, die ik in de 35 jaar ervoor nooit heb meegemaakt. Dat vraagt wel wat van de organisatie. Deze maand is onze vestiging in Hong Kong verhuisd naar een nieuwe vestiging en voor de vestigingen in Breda en Venlo gaan we achtereenvolgens de loods en het kantoor uitbreiden", vertelt Jack. "Ik ben er trots op dat we op alle vier de vestigingen groei hebben laten zien. Juist die groei in de breedte is de kracht van Aartsenfruit."



Gevraagd naar een verklaring voor de groei, antwoordt Jack: "We hebben geen rare dingen gedaan en zijn heel duidelijk in wat wij doen binnen de organisatie. Zo maken we duidelijke keuzes, die tegen de landelijke trend in gaan. We beleveren bijvoorbeeld geen supermarkten en exporteren zelf niet. Maar in wat we doen, proberen we wel heel erg goed te zijn. Die duidelijkheid is binnen de hele organisatie af te zien. Ook in de crisisjaren maakten we met deze visie al een groei door en die zet zich nu in een versneld tempo door."



Een neveneffect van de snelle groei is de noodzaak om meer mensen aan de organisatie te binden. "Aartsenfruit hangt en staat bij haar mensen. De eerste prioriteit voor ons is nu om de organisatie op een hoger niveau te krijgen. Daarom werven we al zes maanden volop goede, nieuwe mensen en dat is een hele lastige opgave."



www.aartsenfruit.com