Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Grootste consumptie verse producten in Aziatisch-Pacifische gebied
Volgens een nieuw marktonderzoek, uitgevoerd door adviesbureau Oliver Wyman en exclusief gepubliceerd door Fruit Logistica zullen consumenten van over de hele wereld tegen het jaar 2030 bijna 5 biljoen euro aan verse producten uitgeven.
Dit cijfer, gepubliceerd in het eerste deel van het Trend Rapport 2018 van Fruit Logistica, is meer dan het dubbele van de geregistreerde verkopen in 2015, die neerkwamen op 2,1 biljoen euro. Meer dan de helft (56 %) van de wereldwijde verkopen van verse producten tot 2030 zal plaatsvinden op de markten in de Aziatisch-Pacifische regio. Dat is dus meer dan de verkoop van alle andere landen ter wereld bij elkaar.
Hoewel er steeds meer sprake is van globalisering op de groenten- en fruitmarkt, zijn er verschillen in de manier waarop telers hun producten naar de markt vervoeren en in veel gevallen zijn dat significante verschillen. De tendens van een grotere efficiëntie, vaak dankzij het gebruik van nieuwe technologieën, bijvoorbeeld blockchains, helpt bedrijven in het optimaliseren, uitbreiden en consolideren van hun handelsprocessen.
In het rapport wordt toegelicht hoe deze ontwikkeling de spelers in de groente- en fruitsector in de komende jaren zal beïnvloeden. Het benadrukt vier trends die een speciale vermelding verdienen:
De groeiende wereldbevolking.
Het toenemende gebruik van technologie en digitale gegevens.
Autonoom transport en verkeer.
De toenemende interesse van de consument voor gezondheid en welzijn.
Ook is onderzocht op welke momenten en op welke plaatsen op de wereld deze factoren een belangrijke rol spelen. Er is rekening gehouden met de belangrijkste geografische trends en met wanneer, hoe en waar consumenten groenten en fruit consumeren.