Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Marktaandeel Albert Heijn blijft groeien

Supermarktketen Albert Heijn heeft zijn marktaandeel het afgelopen jaar verder uitgebreid. De marktleider wist het aandeel op te schroeven van 31,3 procent in 2008 tot 32,8 procent vorig jaar. Dat komt voornamelijk door de overname van tientallen C1000-winkels door Albert Heijn.

C1000 leverde dan ook 1,5 procentpunt marktaandeel in van 13,2 procent naar 11,7 procent. Het meest opvallend over 2009 is volgens Nielsen dat prijsvechter Aldi het afgelopen jaar niet wist te profiteren van de economische crisis. Lidl wist dat juist wel te doen.

De Super de Boer-winkels hadden het afgelopen jaar nog een marktaandeel van 6,5 procent, 0,3 procent minder dan een jaar eerder. De nieuwe inkoopcombinatie van C1000 en Jumbo, Bijeen, zou het afgelopen jaar een marktaandeel van 23,1 procent hebben gehad.

Publicatiedatum: