Naamswijziging

Coöperatie The Greenery wordt Coforta

Coöperatie The Greenery U.A. maakt vandaag haar nieuwe naam bekend: Coforta. De nieuwe naam onderstreept de aparte positionering die de coöperatie ten opzichte van het handelshuis krijgt en ondersteunt haar strategie die gericht is op kwalitatieve aanbodsbundeling met ruimte voor individueel ondernemerschap. 

Mijlpaal

Met de bekendmaking van de nieuwe naam is een nieuwe mijlpaal gezet voor de coöperatie en haar leden. De naamsverandering van de coöperatie The Greenery maakt onderdeel uit van het nieuwe model dat wordt ingevoerd. Zij onderstreept de aparte positionering van de coöperatie en ondersteunt de uitvoering van haar eigen strategie. Deze strategie is erop gericht marktgerichte telers te binden door krachtige toegangen tot de markt te realiseren. Dit gebeurt op basis van kwalitatieve aanbodsbundeling met ruimte voor individueel ondernemerschap. 
“De naamsverandering van de coöperatie is een logisch gevolg van het nieuwe samenwerkingsmodel” verklaart Theo Ammerlaan, voorzitter van de coöperatie. “Het onderscheid in naam tussen handelshuis en coöperatie is een krachtig signaal dat benadrukt dat de coöperatie een duidelijke strategie heeft die gericht is op aanbodsbundeling”.

Coforta

De nieuwe naam Coforta drukt coöperatieve kracht en samenwerking uit. Coforta is betrouwbaar, stevig en staat voor: toegankelijk, toonaangevend, nuchter, duidelijk en kwaliteit. Deze waarden worden bevestigd door het schildvormige logo. De kleuren groen en geel zijn een referentie aan de geschiedenis van The Greenery en wijzen op de sterke band die met het handelshuis The Greenery bestaat. De coöperatie Coforta is actief onder het motto ‘samen sterk vanuit individuele kracht’. Zij zal niet langer in Barendrecht maar in Bleiswijk gevestigd zijn.

P- en T-telers

Op het moment dat de coöperatie The Greenery haar nieuwe naam bekend maakt, heeft het grootste deel van haar leden hun keuze voor de P- of T-samenwerkingsvorm bekend gemaakt. De verhouding tussen telers die voor de P-relatievorm of de T-relatievorm gekozen hebben bedraagt 82% P-relatievorm en 18% T-relatievorm. Qua volume betekent dit dat de P-telers ongeveer 60% van het volume van Coforta vertegenwoordigen en de T-telers ongeveer 40%. De telers van de productgroep hardfruit zullen bij aanvang van het seizoen hun keuze bekend maken.

Verkoopverantwoordelijkheid

De coöperatie blijft integraal verantwoordelijk voor de afzet van alle producten van haar leden. Dit vindt plaats via de P-relatievorm naar het handelshuis The Greenery. Of via de T-relatievorm naar het handelshuis The Greenery, de Nederlandse groothandel en exporteurs. In alle gevallen blijft Coforta verkoopverantwoordelijk. Zij bepaalt het commercieel beleid en de commerciële strategie. Voor de uitvoering van het commercieel beleid van T-telers is op dinsdag 2 februari een verkoop B.V. opgericht. Zij zal onder de naam Coforta Verkoop B.V. actief zijn.

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven