Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Loyaliteit van telers aan hun huisbankier brokkelt af"

Telers hebben steeds meer de neiging om zaken te doen met andere banken dan hun huisbankier. Die conclusie trekt Prosu Databased Marketing op basis van informatie die met de methode Net Promotor Score is verzameld. Sinds het eerste kwartaal van 2009 blijkt het verschil tussen het percentage agrarische klanten die hun bank aanbevelen en het percentage klanten die dat absoluut niet doen verdubbeld verschoven van -10% naar -22%. Het percentage aanraders is dus kleiner dan het percentage afraders en dat aandeel is gegroeid. Voor de economische crisis was het verschil -5%.

Prosu denkt dat de daling in loyaliteit wordt veroorzaakt door het financieringsbeleid van de banken. Agrarische bedrijven moeten een grotere financiƫle buffer aanhouden en daarom lenen de banken minder makkelijk geld uit. Dit ervaren veel agrariƫrs als een rem op de ontwikkeling van hun bedrijf. Over alle sectoren is de daling in loyaliteit te zien. De varkenssector heeft hierbij de laagste scores.

De afbrokkelende klantloyaliteit wil overigens niet automatisch zeggen dat boeren massaal overstappen naar een andere bank over te stappen. Op het moment dat er een grote investeringsbehoefte is, zal men wel eerder geneigd zijn om ook bij andere banken te kijken.

Bron: Prosu Databased Marketing,
Publicatiedatum: