Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Meer groepen ingezet om groentenverkopen te verhogen"

Japanse popband stimuleert verkoop uien

Het is het meest uitzonderlijke bij-effect dat een popgroep ooit heeft weten te realiseren: een Japanse popband stimuleert de verkoop van originele Japanse uien. Dit is niet toevallig: de band deelt na elk optreden uien uit en dat heeft ervoor gezorgd dat de verkoop van die groente aanzienlijk toegenomen is.

Met name landbouwers hopen dat ze via popmuziek hun bedrijfstak uit het slop kunnen halen. Op dit moment heeft de Japanse landbouwsector het erg moeilijk en is er veel concurrentie van goedkopere Chinese producten. De kwaliteit daarvan is vaak wel minder, maar veel mensen kijken daar toch minder naar.

Inmiddels zijn er meer dan twintig popgroepen opgezet die via hun optredens de verkoop van producten als groenten moeten stimuleren. De eerste resultaten zijn hoopgevend: de verkoopcijfers laten inderdaad een stijgende lijn zien. Voor Japanse ondernemers is dat een goed teken dat ongetwijfeld op het juiste moment komt, want onlangs werd juist bekend dat het vertrouwen van ondernemers voor het eerst sinds twee jaar is afgenomen. Dit zou vooral komen vanwege de sterke yen en de slechtere exportcijfers. Voor Japan is de exportmarkt erg belangrijk, maar een sterke yen maakt de Japanse producten veel minder concurrerend en dus minder aantrekkelijk. Bovendien kost het dan geld als de spullen weer terug moeten naar Japan.

Bron: spotlight.excite.nl
Publicatiedatum: