Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Veel positieve reacties op de twittertas"

Groentespeciaalzaken willen jongeren trekken op Twitter

Tholen - Social media worden steeds populairder als promotie-instrument, ook bij de detaillist. Neem nu bijvoorbeeld Twitter. Diverse groentespeciaalzaken hebben de stap gezet om online korte berichtjes aan klanten en potentiƫle klanten te zenden. AGF.nl belde @lubbersagf, @huveragf en @uw_groenteman om te vragen wat ze precies met Twitter doen.

Wat is Twitter?

Met Twitter kun je snel korte berichten uitwisselen met andere gebruikers. Dat wordt 'twitteren' genoemd. Twitter is een sociaal netwerk waarbij je mensen kunt toevoegen van wie jij de berichten leest. Jouw 'vrienden' kunnen ook jouw account 'volgen' waardoor zij jouw berichten zien. Een bericht op Twitter wordt een tweet genoemd. Iemand die op Twitter actief is, wordt een Twitteraar genoemd. Het werkwoord is twitteren. Je "twittert" dus. Twitter is helemaal gratis. Je kunt je simpel aanmelden op twitter.com

@huveragf

Jacqueline Huver van speciaalzaak Huver uit Emmeloord is erg te spreken over Twitter. "We doen dit sinds januari en tot nu toe is het leuk. We hebben al verschillende reacties gehad. We twitteren bijvoorbeeld aanbiedingen, weetjes en informatie aan onze klanten." Jacqueline vindt het jammer dat er nog er nog niet zoveel klanten 'volgen'. "Maar hier gaat zeker verandering in komen, vandaag hebben we onze bus opnieuw laten beletteren en daar staat ook op dat men ons op Twitter kan volgen." Ze vertelt dat er tot nu toe vooral contact is met collega's onderling. "Zo wisselen we bijvoorbeeld recepten van salades of andere informatie uit." De doelgroep die in speciaalzaak Huver komt is vooral van middelbare leeftijd. "Door op Twitter aanwezig te zijn proberen we toch meer jongeren te trekken. We moeten alleen nog een leuke actie bedenken zoals bij Lubbers AGF."



@lubbersagf

Bij Lubbers AGF uit Sneek is de Twitter-actie in volle gang. Jan-Sjoerd de Vries is voor de vijfde week bezig met de twittertas. "We mogen niet klagen en krijgen alleen maar positieve reacties," vertelt hij enthousiast. De twittertas houdt in dat wij een tas vullen met groenten en fruit, hier een mooi prijsje van maken en dit verspreiden via Twitter." Elke week vult de groenteman een tas met verschillende producten en biedt deze aan voor een bepaald bedrag op Twitter: vandaar de naam: twittertas. Jan-Sjoerd merkt een stijgende lijn in het aantal klanten. "Hierdoor wordt de jongere generatie naar de winkel getrokken." Hoe Jan-Sjoerd op het idee is gekomen? "Ongeveer een maand geleden had ik een goedkope partij handel en mooie Zespri-tassen, daar wilde ik wat mee gaan doen. Zo kwam ik op het idee van de twittertas." Het idee is nog niet overgenomen door andere detaillisten. "Ik heb het in ieder geval nog niet voorbij zien komen." Hij verwacht wel dat er nog zullen volgen. "Als we zo de jonge mensen naar de winkel kunnen trekken dan is dat toch geweldig."

@uw_groenteman

Uw Groenteman uit Almelo is sinds april ook actief op Twitter. "Mijn zoon Martijn is vooral bezig met diverse social media," vertelt eigenaar Martin Bruggen. Hij twittert vooral aanbiedingen. Volgens hem hebben ze vooral contact met collega's op dit moment. "Met collega's onderling gaat het heel goed, maar de aanbiedingen werken nog niet zo. Ook in de winkel krijgt de groentenspecialist niet veel reacties. "Dit komt waarschijnlijk doordat in de winkel vooral ouder publiek komt. In de zaak wordt wel aangegeven dat we op Twitter zitten, maar de reacties moeten nog komen."