Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Aardappelgroothandelaar Adri van Egmond:

"Hogere thuisverbruik heeft verlies in aardappelverkoop bij horeca ruimschoots gecompenseerd"

Tholen - Hoewel het momenteel niet erg druk is in de aardappelverkoop, zijn de gevolgen van de Corona-uitbraak volgens groothandelaar Adri van Egmond beperkt gebleven. "We hebben eigenlijk een hele drukke tijd gehad. De afzet naar de horeca was wel minder, maar dat is bij ons ruimschoots gecompenseerd door het hogere thuisverbruik. Ook in de vakantie is er niet een echte dip geweest. Wij mogen al met al echt niet klagen. Nu is het dan wat rustiger, maar dat vind ik nog niet echt verontrustend. Je hebt altijd van die momenten, bijvoorbeeld als de 'grijze golf' erop uit gaat."

Wel vind ik de prijsontwikkeling zorgwekkend. De prijzen van het bovenmaatse spul ligt zelfs onder een dubbeltje. De supermarkten zijn met stevige acties gestart en daar volgt gelijk reactie op. Voor goede partijen die goed koken ben ik heus bereid iets extra's te betalen, maar je moet natuurlijk  wel een beetje in lijn van de markt blijven. We zijn natuurlijk met een achterstand begonnen. De frietindustrie had een grote voorraad te verwerken en was niet gelijk in de markt voor de nieuwe oogst. Op dat moment was er ook nog geen export en dat gaat ten koste van de prijsontwikkeling", constateert Adri.

Al bij de start van het Food Center in Amsterdam in de dertiger jaren van de vorige eeuw was Aardappelgroothandel van Egmond één van de zeventig aardappelgrossiers op de markt. Adri van Egmond is als derde generatie het familiebedrijf altijd trouw gebleven. Zijn klantenkring bestaat hoofdzakelijk uit detaillisten, allochtone winkels, jongens die zelf patat maken en horecazaken. Uien vormen de tweede productgroep bij Van Egmond. "We komen uit de plantuien en die waren matig van kwaliteit. Nu gaat het met de zaaiuien gelukkig wat beter, maar ook daar is de prijsontwikkeling niet geweldig van."

Voor meer informatie:
G.C. van Egmond
Centrale Groothandelsmarkt 171
1051 LJ Amsterdam
Tel: 020-6822082
info@gcvanegmond.nl