De aanstaande fusie van Peter Appel en Simon Loos maakt deze combinatie straks tot de marktleider in de supermarktdistributie. De gelijknamige CEO's van het bedrijf verwachten met de fusie straks beter in te kunnen spelen op de dynamiek van de markt. Dat laten ze aan Nieuwsblad Transport weten.
‘Een groter bedrijf kan meer gespecialiseerde functies in het leven roepen en meer kennis binnenhalen," vertelt Simon Loos. "Onze klanten vragen om intelligente oplossingen voor steeds complexere vraagstukken. Dat los je niet alleen op met investeringen in IT, maar ook door het kennisniveau binnen het bedrijf op te voeren. Dat kun je met zijn tweeën beter dan alleen.’
Met straks 60 standplaatsen en een vloot van 1.400 voertuigen is Nederland ook straks afgedekt aldus Peter Appel. "Door verdichting van de goederenstromen zijn we bovendien beter in staat om het aantal lege kilometers te reduceren. De druk op de kilometerkostprijs zal alleen maar toenemen door de komst van de kilometerbeprijzing. Een efficiënter netwerk werpt dan direct zijn vruchten af."
Klik hier voor het complete interview met Simon Loos en Peter Appel op Nieuwsblad Transport