Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jarrel Habets, Shypple

“Dit jaar hopen we een Shypple-dienst voor de AGF-sector te introduceren”

Tholen – Het wordt ook wel het Booking.com van de intercontinentale zeevracht genoemd, Shypple. Het digitale expediteursplatform is in 2016 opgericht door Jarell Habets en verbindt meer dan 3.000 bedrijven wereldwijd. “We zijn een soort reisbureau voor internationaal vrachtverkeer. We brengen bedrijven in contact met transporteurs, regelen de douane-afhandeling en het transport vanuit de havens. Ook kunnen gebruikers van ons platform hun containers volgen, net zoals een bestelling van Bol.com. Daarnaast is het mogelijk om via de chatfunctie met Shypple te communiceren maar ook met andere partijen in de keten. Zelfs met de leveranciers of afnemers van onze klanten.” Vorig jaar werd Shypple verkozen tot Sprout’s Startup van het jaar en haalde het bedrijf in een serie A-financieringsronde €7 miljoen op. 


Jarell Habets

“Het verhaal is begonnen in 2015 tijdens mijn studie in Rotterdam. Naast mijn studie ben ik aan de slag gegaan bij een expediteur in de Rotterdamse haven. Tijdens dit werk heb ik ontzettend veel geleerd van mijn baas en is mijn passie voor de intercontinentale logistieke sector geboren. Als consument heb je geen idee, wat er allemaal achter de schermen gebeurd. De markt is zoveel groter en dynamischer dan op het eerste gezicht lijkt”, vertelt Jarell.

“Naast dat ik verbaasd was over de complexiteit van de markt, stond ik ook versteld over het werk dat nog handmatig verricht wordt. Er wordt veel gecommuniceerd met de klant, via de telefoon en de mail, deze manier van werken neemt ontzettend veel tijd in beslag. Na het sturen van de mail is de informatie vaak al niet meer up-to-date. Klanten lopen dus per definitie achter qua informatievoorziening. Als je de logistieke markt vergelijkt met de reisbranche, is die een stuk efficiënter ingericht en hebben een veel betere digitale propositie. Ik dacht, daar kan ik wat mee, en zo is Shypple ontstaan.”

3.000 gebruikers
Nu, zo’n vijf jaar later, heeft Shypple 3.000 gebruikers, waarvan 400 betalende klanten. “Niet alleen de im- en exportbedrijven kunnen gebruikmaken van het platform, maar ook leveranciers (of telers) die gegevens op het platform kunnen invullen”, legt Jarell uit. Een van de grootste voordelen is dat klanten kunnen zien waar hun zending zich bevindt, wat er in de container zit en met wie ze hierover kunnen communiceren in de keten. Om een voorbeeld te noemen, enkele weken geleden toen het Suezkanaal geblokkeerd werd door de Ever Given, konden onze klanten al heel snel zien waar hun containers zich bevonden en of ze vertraging op zouden lopen of niet. Klanten die zagen dat hun containers op of achter de Ever Given lagen konden onmiddellijk inspelen op de situatie door hun klanten te laten weten dat bepaalde producten vertraging op had gelopen. Informatievoorziening is zo belangrijk tegenwoordig en zal in de toekomst alleen nog maar belangrijker worden.”

AGF-sector
Het komende jaar zal Shypple een dienst introduceren speciaal voor de AGF-sector. “Informatievoorziening  is voor de AGF-sector ontzettend belangrijk, nog veel belangrijker dan voor droge producten. Daarnaast is gekoelde lading vaak dure lading. We hebben al veel vragen uit de AGF-sector gekregen of het platform ook voor deze sector geschikt is. Vooralsnog hebben we deze vragen afgewezen, omdat wij als platform nog niet zover waren. Inmiddels zijn we hard aan het werk om Shypple ook geschikt te maken voor de AGF-sector en we hopen dit jaar het platform af te stemmen specifiek op deze doelgroep. Houd ons daarom goed in de gaten”, besluit Jarell.

Voor meer informatie:
Jarell Habets
Shypple
‍Vasteland 100
3011 BP Rotterdam
+31 6 3404 5084 
+31 85 066 00 00
j.habets@shypple.com   
www.shypple.com