Shypple wint Nederlandse Tech5 award 2021 tijdens The Next Web

Shypple, het digitale expediteurplatform uit Rotterdam, is uitgeroepen tot winnaar van de Tech5 country award uitgereikt door The Next Web en Adyen tijdens The Next Web Conference in Amsterdam. Shypple ontvangt de prijs op basis van de indrukwekkende groei, internationale expansie en de manier waarop de organisatie de vrachtvervoersector innoveert en is daarmee een van Nederlands meest veelbelovende scale-ups.

Tech5, initiatief van Adyen en The Next Web, zet de populairste jonge scale-ups van Europa in de spotlight. De onafhankelijke jury bestaande uit investeerders, influencers en andere experts selecteerde Shypple als winnaar van de country award in Nederland. Hiervoor beoordeelden zij hen op criteria als noemenswaardige investeringsrondes, sociale impact, teamgroei en media-aandacht.



"Shypple zette zijn groeiverhaal in 2021 voort door de expeditieactiviteiten uit te breiden naar nieuwe regio's (Azië, Centraal-Amerika) en nieuwe sectoren (bederfelijke waren). In 2021 haalde Shypple €25,5 miljoen op en bleef het team groeien en technologische oplossingen bieden voor een traditionele markt. Logistiek was het afgelopen jaar meer dan ooit het onderwerp van de dag - het is centraal komen te staan in het leven van mensen met vertragingen in de scheepvaart en kanaalblokkades die voorpaginanieuws haalden. Het Rotterdamse bedrijf is gegroeid als een brug tussen de traditionele scheepvaartcapaciteiten van Europese handelsnaties en de toekomstgerichte wereldwijde handelssector, en we kijken met belangstelling naar hun volgende stappen”, aldus Patrick de Laive, mede-oprichter van TNW.

“Deze award is een geweldige erkenning voor het werk van alle Shypple-medewerkers die zich de afgelopen periode waanzinnig hebben ingezet om het platform groot te maken”, aldus Jarell Habets, CEO van Shypple. "Het toont aan dat we flink aan de weg timmeren om de vrachtvervoersector en wereldhandel te blijven innoveren. Met ons internationale team staan wij er sterk voor om onze ambities waar te maken."

Het in 2016 opgericht Shypple-platform verbindt al meer dan 3.000 bedrijven, waaronder Bunzl en HKliving, die dankzij dit platform hun supply chain managen. In augustus haalde de organisatie €25,5 miljoen op, vier maanden na de initiële Serie A-ronde van april 2021, toen er €7 miljoen werd opgehaald. Bij de tweede investeringsronde vond tegelijk de overname van Milestone plaats, een toonaangevende Europese speler in de logistiek van versproducten. Deze investeringen en overname versnellen de marktgroei en maken Shypple de eerste digitale expediteur voor versproducten. Shypple is op weg de traditionele vrachtvervoersmarkt ter waarde van 300 miljard euro stevig te moderniseren.

Om deze groeiambities waar te maken is het expediteursplatform van plan om in aantal medewerkers te verdubbelen en moet het developersteam minimaal worden verviervoudigd. De organisatie is gegroeid van 12 mensen in 2018 tot 120 in 2021, met kantoren wereldwijd.

Voor meer informatie:
www.shypple.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss

© UienNieuws.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven