Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Internationale focus op flexibele medewerkers"

Tholen – "Januari en februari zijn normaliter rustige maanden, maar daar merken we momenteel weinig van", vertelt Marlous Bak-Groen, Commercieel manager én directielid bij Eerlijk & Beter Personeelsdiensten. Eerlijk & Beter Personeelsdiensten stelt dagelijks circa 350 internationale medewerkers aan het werk in tal van sectoren zoals logistiek, food, productie, schoonmaak, landbouw en metaal. "We verwachten het komende jaar uit te groeien naar zo’n 500 medewerkers, waarbij groei overigens geen doel op zich is. We willen niet de grootste, maar vooral de beste zijn.”

"De economie groeit en de arbeidsmarkt wordt mede daardoor alsmaar krapper. Wij hebben gelukkig voorgesorteerd op deze krapte. Tot twee jaar geleden was 90% van onze medewerkers uit Polen afkomstig. Toen we merkten dat de aanvragen bleven stijgen, hebben we ons gefocust op het vinden van nieuwe recruitmentpartners om in meer Europese landen de werving op te starten. Zo hebben we net op tijd een switch kunnen maken. Dat heeft geresulteerd in een mooie mix van medewerkers uit onder meer Estland, Letland, Litouwen, Roemenië, Tsjechië, Slowakije en Bulgarije. Naast deze Oost-Europese landen, willen we het vizier breder richten. Zo oriënteren wij ons op dit moment ook op Azië."

Geschikte medewerkers werven is in deze krappe markt al een uitdaging op zich, maar om deze mensen dan ook te behouden is een tweede. “Door de schaarste op de markt is het extra belangrijk om de potentie van de mensen die je wél in dienst hebt, volledig te benutten. Goed werkgeverschap zoals loon conform CAO, zorgen voor de juiste zorgverzekering, comfortabele huisvesting, veilig vervoer, tijdige betaling en persoonlijke begeleiding, is niet meer afdoende. Zo zijn wij onlangs de Eerlijk & Beter Academy gestart, waarmee we inzetten op de ontwikkeling van onze medewerkers op het gebied van onder andere de beheersing van de Nederlandse taal, maar ook op het gebied van skills als heftruckcertificering of operatoropleidingen. Onze Ewelina is één van onze coördinatoren, maar ook gecertificeerd Nederlands docent. Zij verzorgt Nederlandse lessen voor de medewerkers op ons kantoor, maar vooral ook op locatie bij de klant. Ook gaan we actief met onze klanten in gesprek wat zij nog méér voor onze medewerkers kunnen doen op het gebied van het optimaliseren van arbeidsomstandigheden, betere lonen en doorgroei-mogelijkheden.”

Dankzij een artikel op AGF.nl in 2021 werd ook dé fabrikant van AGF-verpakkingsmateriaal Vadrupak een vaste klant bij Eerlijk & Beter Personeelsdiensten. "We zijn blij met de samenwerking met dit professionele team!’, zo zegt Ruud Broekhuizen, Logistiek manager bij Vadrupak. Met het hoofdkantoor van Eerlijk & Beter Personeelsdiensten gevestigd in het Betuwse land van Flipje, vormt ook de lokale fruitteler een belangrijke werkgever.


Van links naar rechts: Alfred van Drumpt, directeur/eigenaar Vadrupak, Marlous Bak-Groen, Commercieel manager en directielid van Eerlijk & Beter Personeelsdiensten, Magda Krybus, Operationeel Manger én directielid bij Eerlijk & Beter Personeelsdiensten en Ruud Broekhuizen, logistiek manager Vadrupak.

Voor meer informatie:
Marlous Bak-Groen
Eerlijk & Beter Personeelsdiensten
Polderweg 8
4005 GA  Tiel
Tel: 0344 605076 
Mob: 06 34240079
m.groen@eerlijkenbeter.nl
www.eerlijkenbeter.nl