Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Paul Schockman, Freshclusive:

"Freshclusive groeit door: vanaf 2023 in nieuw pand"

Tholen - "Je zou bijna vergeten dat we nog geen half jaar aan de gang zijn", vertelt Paul Schockman. Op 1 april startte hij met Robbert, Ruud Krul en zijn broer Henri Schockman Freshclusive, gericht op de AGF-export naar overzeese bestemmingen. "In korte tijd hebben we echt veel op de rit gekregen en zijn we een aantrekkelijke partij geworden om mee samen te werken. We doen veel grotere volumes dan we vooraf hadden gedacht."

Momenteel vindt de verlading nog bij Scherpenhuizen plaats en hoewel voor het kantoorpersoneel al snel een kantoor werd geopend op Schiphol-Rijk, maken veel collega's die in de loods werken dagelijks de gang naar Eindhoven. "In deze tijden waar je naast de deur werk kan vinden rijden onze mensen dagelijks naar Noord-Brabant. Dat getuigt van enorme inzet en daar zijn we hen erg dankbaar voor."

"Gelukkig zal dit begin volgend jaar een stuk beter worden. Sneller dan verwacht hebben we namelijk een locatie voor onze nieuwbouw gevonden aan de Rietwijkeroordweg in Aalsmeer tegen het Amsterdamse Bos aan. Dat is in deze regio niet eenvoudig, omdat er weinig stroomcapaciteit beschikbaar is. Op deze locatie zal met projectontwikkelaar Tupla een volledig gekoeld warehouse van 4.500 m2 gebouwd worden met 7 docks en 300m2 kantoor. Vanaf maart 2023 hopen we de nieuwbouw te betrekken en zal kantoor en loods weer herenigd worden."

"Als startend bedrijf heb je natuurlijk je verwachtingen, maar je bent tegelijkertijd ook afhankelijk van je leveranciers, klanten en dienstverleners. De support die we hebben ervaren om dit waar te maken is echt groots", vervolgt Paul. "Denk ook aan zaken als de livegang van ons ERP-systeem, certificeringen, kredietverzekeringen en natuurlijk het gunnen van de handel. Inmiddels zijn we BRC (op het hoogste niveau) en ook SKAL-gecertificeerd. Ondertussen groeien we flink door, want met de onlangs aangetreden nieuwe collega's zitten we al op een team van ruim dertig personen."

"Kasgroenten en dan met name paprika's en tomaten vormen voor ons een grote productgroep, maar we bieden een gigantisch breed assortiment inclusief fruit, exoten, vollegrond en citrus, zowel biologisch als conventioneel. Juist voor de fijnmazige distributie weten onze klanten ons te vinden en dat gaat dan soms letterlijk om een paar doosjes eetbare bloemen, carambola's en kruiden tegelijk", aldus Paul.

"Meer dan de helft van onze export is gericht op het Midden-Oosten, zo'n 25% naar Aziƫ en het Verre oosten de overige 15% gaat naar Noord-Amerika, Afrika en een beetje Europa. We hebben klanten in alle uithoeken van de wereld. De huidige wisselkoers helpt ons natuurlijk bij de export naar de dollarlanden. We zullen de komende maand als bezoeker aanwezig zijn op de Fruit Attraction en de PMA Fresh Summit", besluit Paul.

Voor meer informatie:
Paul Schockman
Freshclusive
De Schakel 7
5651 GH Eindhoven
info@freshclusive.com 
www.freshclusive.com