Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Natascha Veldhuis, Veldhuis Logistics:

"Stilstand is achteruitgang, hield mijn vader me altijd voor"

Tholen - ‘Stilstand is achteruitgang’ zei de in 2021 overleden transportondernemer Dirk Veldhuis altijd. Dat heeft zijn dochter Natascha ter harte genomen. Samen met de vorig jaar mei aangetreden mede-eigenaar Mario Groot, die ook al jarenlang actief was in het transport, runt ze Veldhuis Logistics, waaronder inmiddels dertig vaste vrachtwagens en een grote schil van charters vallen. “We groeien maar door en die lijn verwachten we dit jaar voort te zetten.”

“Traditiegetrouw is het in de winter wat lastiger om aan ritten te komen en dat geldt zeker dit jaar nu het seizoen maar niet wil losbarsten, maar desondanks mogen we niet klagen. Het seizoen is eigenlijk nog niet begonnen en toch staan er bij ons geen auto’s stil”, vertelt Natascha. Als verklaring voor de groei, noemt ze onder meer de communicatie met de charters. “Wij lopen heel hard voor onze charters en zorgen dat we het allemaal goed hebben. Dat geldt ook voor onze klanten. Of we nu het transport van één pallet of tien vrachten moeten verzorgen, bijna alles is mogelijk.”

Veldhuis Logistics richt zich puur op het AGF-transport, hoofdzakelijk van en naar Duitsland, België, Zwitserland, Oostenrijk, Frankrijk, Denemarken en het Verenigd Koninkrijk. “Sinds de Brexit is het transport naar Engeland een stuk lastiger geworden. Niet elke chauffeur komt zomaar Engeland binnen. Daar komt een hele papierwinkel bij kijken”, vertelt de transportonderneemster. Voor Veldhuis was het geen reden om een speciale Brexit-afdeling op te tuigen. “We doen het kantoorwerk met z’n vijven en doen het dus ook letterlijk met z’n allen.”

Tariefverhoging binnen de perken
“In de transporttarieven zijn wel wat verschuivingen geweest. Ik denk dat wij de verhogingen voor onze klanten nog redelijk binnen de perken hebben kunnen houden, maar ook wij moesten wat aan de tarieven doen, anders kwam je gewoon niet meer uit”, aldus Natascha. De ontwikkeling van LNG, elektrisch rijden of waterstof vormt voor het transportbedrijf nog geen alternatief. “We hadden een charter met een groot project om op gas te rijden, maar dat is stilgelegd omdat het vanwege de hoge gasprijzen niet meer rendabel was.”

Concurrentie op de transportmarkt blijft er volop. “Onlangs is een grote Europese dienstverlener weer een operatie in Polen gestart. Dat merk je hoe dan ook op de markt. Toch denken wij ons wel te kunnen blijven onderscheiden op de markt. Veel bedrijven missen ervaring of zijn te groot en daardoor te log waardoor ze niet zo efficiënt kunnen werken. Dankzij onze ervaring weten wij goed wat bedrijven nodig hebben en kunnen we ze echt ontzorgen zoals het hoort.”

Het aantrekken van chauffeurs blijft een uitdaging. “Auto’s kopen is zo’n kunst niet, maar je moet de chauffeurs wel hebben om de handel weg te brengen. We reden voorheen veel met Oekraïense chauffeurs, maar die zijn logischerwijs sinds de oorlog veelal teruggegaan naar hun eigen land, dus dat blijft een uitdaging. Maar we klagen niet, hoor. Met dertig trailers binnen vier jaar is daar ook geen reden toe. We houden het motto van mijn vader in ere.”

Voor meer informatie:
Natascha Veldhuis
Veldhuis Logistics 
Burgemeester de Josselin de Jonglaan 32
3042 NH Rotterdam
Tel: +31 228 - 752275
info@veldhuislogistics.com 
www.veldhuislogistics.com