LC Packaging ondertekent verklaring Europese Commissie over duurzame consumptie

Lucas Lammers, directeur van LC Packaging, heeft op dinsdag 28 maart 2023 tijdens de consumententop in Brussel namens het bedrijf de Sustainable Consumption Pledge van de Europese Commissie ondertekend. Door deze vrijwillige verbintenis aan te gaan, verbindt LC Packaging zich ertoe duurzame consumptie te ondersteunen, bovenop de wettelijke verplichtingen. Het initiatief maakt deel uit van de New Consumer Agenda, die is gericht op het versterken van de weerbaarheid van de consument voor duurzaam herstel.

Meer dan dat
De Sustainable Consumption Pledge bevordert vrijwillige samenwerking tussen bedrijven om de duurzaamheid van productie en consumptie te vergroten en vult zo andere regelgevende acties aan. Het versnelt de bijdragen van bedrijven aan de Europese Green Deal en vormt een aanvulling op toekomstige wetgeving inzake duurzame productie, consumptie en corporate governance.

Lucas Lammers, directeur: "We hebben besloten een vrijwillige verbintenis aan te gaan om duurzame consumptie verder te ondersteunen dan alleen de noodzakelijke vereisten. We weten dat we hoge ambities hebben met betrekking tot de vermindering van CO2-uitstoot in onze waardeketen en het realiseren van de circulaire economie met onze verpakkingsproducten, maar vinden ook dat alles wat minder is, niet genoeg is. Door deze verklaring te ondertekenen, sluiten we ons aan bij een netwerk van collega's van wie we hopen kennis en inspiratie op te doen. Daarnaast geven we onszelf dat extra zetje om onze doelen te bereiken en hopen we een voorbeeld te zijn voor anderen om hetzelfde te doen."

Waarom is het belangrijk om mee te doen aan de Pledge?
Commissaris Reynders legt uit: "We weten dat de meeste Europeanen zich persoonlijk verantwoordelijk voelen voor de energie- transitie. Dat is ook de reden waarom de EU ernaar streeft om duurzaamheid tot kernbeginsel van onze economie te maken. Sommigen hebben al besloten pioniers te zijn door zich aan te sluiten bij de EU-afspraak over duurzame consumptie. In dit verband feliciteer ik de nieuwe bedrijven die zich hebben aangesloten en die ernaar streven duurzamere producten en diensten aan te bieden."

Onze uitdagingen aanpakken
Hoofd duurzaamheid van LC Packaging, Lotte Mastwijk: "Er zijn zeker al genoeg uitdagingen zoals het nu is. Een eerste reactie is altijd om op korte termijn te handelen. We voelen meer urgentie omdat er een probleem is dat meteen moet worden aangepakt... Maar de waarheid is: de meeste van deze uitdagingen zijn direct of indirect gekoppeld aan niet-duurzame consumptie. Wij verbruiken een steeds grotere hoeveelheid natuurlijke hulpbronnen van de planeet, waardoor milieuschade ontstaat die zijn weerslag heeft op ons bedrijf. Zowel op korte als op lange termijn. Dit hebben we onderkend en daarom is het belangrijk om aandacht te blijven besteden aan duurzaamheids-kwesties."

Duurzaamheid bij LC Packaging
LC Packaging heeft besloten om duurzaamheid te verankeren in hun kernactiviteiten en dit doel te omarmen: bijdragen aan een wereld zonder afval. Het bedrijf wil zo werken dat het de volgende generatie niet beperkt in de keuzes of middelen die ze tot hun beschikking hebben. Door het tot hun missie te maken om een leider te worden in duurzame verpakkingen, gelooft LC Packaging dat ze die impact kan hebben. Lees hun 2030 Ambition.

Voor meer informatie:
Manon Rood
LC Packaging
Tel: +31 61 557 6511
mrood@lcpackaging.com  
www.lcpackaging.com 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.