Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuwe crossdock- en opslagmogelijkheden Dijco

Niet alleen de korte crossdock-, maar ook de langere (on)gekoelde opslagmogelijkheden zijn uitgebreid bij Dijco. Dat is het gevolg van de verhuizing van Bleiswijk naar Barendrecht eerder dit jaar. “We hebben hier nu een eigen loods met acht docks, dat geeft ons de gelegenheid om te crossdocken”, vertelt Marcel van Bergen (accountmanager, Dijco).

“Naast de crossdockmogelijkheden biedt Dijco ruimte voor de opslag van 1.300 pallets, op diverse temperaturen. Het transport van en naar deze opslagruimte kunnen wij ook verzorgen. Dit kan met onze eigen gekoelde opleggers, maar containertransport behoort ook tot onze mogelijkheden. We kunnen klanten dus volledig ontzorgen.”



Landelijk dekkend collectienetwerk
“We geven vervoerders de gelegenheid pallets tijdelijk neer te zetten en later weer op te halen. Stel, je rijdt vanuit Brabant naar het Westland, en je hebt verschillende pallets te lossen in Barendrecht. De pallets voor het Westland kun je dan achterlaten in Barendrecht. De auto die sowieso al naar het Westland rijdt, kan ze vervolgens weer meenemen. Ook hebben we een landelijk dekkend collectienetwerk, waardoor we zelf pallets naar het crossdockcentrum van Dijco toe zouden kunnen brengen.”

Duurzame werkwijze
“Deze werkwijze zorgt voor een betere beladingsgraad, minder lege kilometers en uiteindelijk minder verspilling. Kortom, dit alles maakt het duurzamer. En, zo kun je de beschikbare vrachtwagens én chauffeurs beter benutten. Dat laatste is ook van belang, gezien de grote uitdagingen op het gebied van personele bezetting. Goede chauffeurs zijn nu eenmaal schaars in deze tijden.”

Voor meer informatie:
Marcel van Bergen
Dijco
Tel: 06 51 22 20 22
m.vanbergen@dijco.nl 

Publicatiedatum: